شناسهٔ خبر: 141543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

ساختمان‌های مسکن ملی کرمانشاه در سه طبقه ساخته می‌شود

ساختمان‌های مسکن ملی کرمانشاه در سه طبقه ساخته می‌شود سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از توافق بر سر ساخت مسکن ملی در طبقات پایین خبر داد و گفت: طبق طرح جدید ساختمان‌های ۶ واحد حیاط‌دار در سه طبقه ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)،رامین الماسی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ساخت مسکن در تراکم بالا خوب است اما با توان برخی از مردم ما همخوانی ندارد از طرفی هدف اصلی مسکن ملی قشری از جامعه است که قادر به خرید تراکم نیست چرا که تراکم گران تمام می شود به عنوان مثال هزینه نصب آسانسور در طبقات گران است و یا پروانه نظام مهندسی در تراکم تصاعدی بالا می رود.

به گفته وی در فرهنگ ما مسکن جایی برای شب خوابی نیست بلکه محلی برای پرورش، آرامش ، آسایش و برپایی نهاد خانواده است ضمن اینکه شخص استاندار نیز نگاه اجتماعی به مقوله مسکن دارد.

او افزود: در ساخت مسکن ملی به مدل سه طبقه ۶ واحد حیاط دار رسیده ایم که دیگر آسانسور ندارد اما جای آسانسور در نقشه ساختمان تعبیه می شود.

آنچنان که الماسی توضیح داد: این ساختمان ها در زمین هایی با متراژ بالای ۳۰۰ متر ساخته می شوند و ساخت آنها تا مرحله سفت کاری و نماکاری پیش می رود بعد به مردم تحویل داده می شوند ضمن اینکه در طرح مسکن ملی مد نظر ما قیمت زمین حذف می شود در حالی که ۲۰ تا ۹۰ درصد قیمت ساختمان پول زمین می شود و به جای آن دولت زمین را اجاره می دهد.

وی گفت: در ساخت مسکن ملی با تراکم بالا برای هر واحد ۷۵ متری که ساخته می شود در عمل با در نظر گرفتن مشاعات پول ۱۱۰ متر را می گیرند اما در این طرح جدید متقاضیان پول ۸۱ متر را می پردازند و ۷۵ متر خالص تحویل می گیرند و در حقیقت مشاعات کم می شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: تاکنون ۲۳ هکتار زمین در قطعات ۱۷ و ۶ هکتاری برای مدل جدید مسکن ملی در نظر گرفته شده است و در هر هکتار زمین نیز تا ۵۰ واحد ساخته می شود ضمن اینکه میانگین ساخت نیز هشت ماه پیش بینی می شود.

وی همچنین تصریح کرد که در شهرستان های استان کرمانشاه نیز به سمت تراکم پایین رفته ایم و در برخی شهرها حتی قطعات ۲ واحدی نیز ساخته می شوند.

الماسی افزود: هم‌اکنون عملیات ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در استان کرمانشاه آغاز شده و کل سهمیه کرمانشاه در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است.

رامین الماسی ادامه داد: در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

گفتنی است، برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، متقاضی نباید از سال ۱۳۵۷ یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به نام او ثبت نشده باشد.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲هزار و ۵۹۵ روستا دارد.