شناسهٔ خبر: 141545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

ثبت نام ۲۰۳ متقاضی زمین "قانون جوانی جمعیت" در تیران و کرون

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: تاکنون ۲۰۳ نفر در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: تا کنون ۲۰۳ نفر در این شهرستان برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن نام‌نویسی کردند.  

وی افزود: از این میزان در مرحله اول طی مراسم قرعه کشی تخصیص پلاک‌های مسکونی به ۱۰۰ خانوار واجد شرایط در شهرهای تیران و رضوانشهر انجام شده است که نسبت به ارائه مدارک اقدام و تشکیل پرونده نمودند تا سیر مراحل قانونی انجام شود همچنین در صورت تامین زمین قرعه کشی مرحله دوم در دستورکار قرار خواهد گرفت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان کرد: خانواده‌های ساکن در این شهرستان که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آن‌ها بعد از ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ است، می توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir در بخش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.  

وی افزود: از مجموع ثبت نامی‌ها برای این قانون در سطح شهرستان تعداد ۱۸۵ نفر متقاضی دریافت زمین در شهر تیران، ۶ نفر متقاضی دریافت زمین در شهر رضوانشهر و ۱۲ نفر متقاضی دریافت زمین در شهر عسگران هستند.  

کاشفی عنوان کرد: از ۱۸۵ نفر متقاضی شهر تیران حدود ۶۴ نفر ساکن تیران، پنج نفر ساکن شهر عسگران، چهار نفر ساکن شهر رضوانشهر و مابقی ساکن روستاهای شهرستان یا بومی شهرستان هستند که در سایر شهرهای کشور ساکن بوده، لذا نحوه پالایش و تخصیص زمین به این خانوارها پس از طرح موضوع در جلسه شورای مسکن شهرستان تعیین تکلیف خواهد شد.  

وی افزود: تامین زمین در شهر عسگران در دستورکار قرار گرفته است که پس از مشخص شدن زمین، مراسم قرعه کشی برای تخصیص پلاک مسکونی به ساکنین این شهر انجام می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: اجرای این طرح با هدف افزایش جمعیت و ترغیت جوانان به ازدواج در دستور کار قرار گرفته است و براساس این طرح اداره راه و شهرسازی موظف است زمین مورد نیاز را تامین کند.  

وی بیان کرد: به استناد بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت راه و شهرسازی می‌بایست نسبت به تامین زمین یا واحد مسکونی در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اقدام کند که تاکنون ۳۱ خانوار دارای چهار فرزند زیر بیست سال در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کردند.  

کاشفی گفت: خانوارهایی که فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد اما دارای فرم"ج" قرمز بوده و یا مالکیت دارند نیز می توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند و به عبارتی این خانواده‌ها می‌توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند اما فقط یکبار امکان استفاده از مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.  

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان این طرح می‌بایست بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت باشند که شامل یکی از این موارد محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالای پنج سال، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر، جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسر، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر، گواهی پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران و گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان می‌شود.