شناسهٔ خبر: 141590 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در بازدید از پایگاه خبری:

نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر برای شتاب‌بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی و گفت‌وگوی بیشتر با مردم توسط خبرنگاران در شتاب‌بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن بازدید از پایگاه خبری وزارتخانه به مناسبت روز خبرنگار بر تشکیل جلسات ماهانه ستاد بازآفرینی شهری و گفتگوی بیشتر با مردم برای کاهش بافت‌های فرسوده تاکید کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه اصلی شرکت بازآفرینی شهری ایران در کنار نوسازی، بهسازی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ترویج است. مجموعه بازآفرینی شهری کاری فراتر از ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده را برعهده دارد. ارایه خدمات فرهنگی و بنیادین، ترغیب مردم به مشارکت در نوسازی بافت فرسوده و کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی برای افزایش ارتقای کیفیت زندگی در شهرها و مناطق حاشیه‌ای بخشی از این اقدامات است.

آیینی توضیح داد: با انجام اقدام ترویجی باید تلاش کنیم تا ۳۴ دستگاه عضو ستاد بازآفرینی پیگیر موضوع باشند، پای کار بیایند و با اقدام مشترک کار دنبال شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: هر خانه ناپایداری که نوسازی و مقاوم سازی می‌شود به ارتقای کیفیت زندگی شهری و جامعه منجر خواهد شد بنابراین باید تلاش کنیم تا عدالت اجتماعی در شهرها شکل بگیرد.

وی با یادآوری اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور وجود دارد که باید در کاهش آن تمامی مجموعه‌ها و مردم پای کار باشند گفت: ارتقای زندگی یک سوم جامعه در بافت‌های ناکارآمد به تحقق عدالت اجتماعی منجر می‌شود.