شناسهٔ خبر: 141669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاسداشت تلاش خبرنگاران/

حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دفتر چهار رسانه

سیستان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به همراه رئیس اداره حراست این اداره کل با حضور در دفاتر خبرگزاری های فارس، ایرنا و ایسنا و همچنین روزنامه سراسری اطلاعات از نزدیک از تلاش های شبانه روزی خبرنگاران استان تقدیر نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان در این دیدارها ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از زحمات فعالان این عرصه اظهار کرد: بدون شک نقش بی‌بدیل اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در انعکاس منصفانه دغدغه‌های جامعه انکارناپذیر است.

میلاد وفادار تصریح کرد: خبرنگاران با سلاح قلم در تبیین و تحلیل موضوعات، انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی درست در مسیر بهبود وضعیت جامعه خویش گام برمی‌دارند و قطعا حضورشان در رشد و اعتلای روزافزون جامعه ضروری است.

وی گفت: رسالت خبرنگار و اصحاب رسانه بسیار حائز اهمیت بوده و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در واقع با عشق و علاقه می توانند در این راه گام بردارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: خبرنگاران همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته و سعی می‌کنند ماموریت‌های خطیر خود را به درستی انجام دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری وظیفه سختی است و مردم به آن نگاه ویژه ای دارند، گفت: خبرنگاران با وجود مشکلات متعدد به صورت متعهدانه سعی بر ایجاد امید و نشاط در جامعه دارند و نقدها را به صورت منصفانه منعکس می‌کنند.

رئیس اداره حراست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ها به اهمیت اطلاع رسانی در جامعه پرداخت و افزود: اطلاع رسانی صحیح و به هنگام، نتایج مفید و مثبتی دارد و جلوی بسیاری از شایعات را می گیرد.

حمید دشتی زاده با بیان اینکه متاسفانه انتشار اخبار گوناگون در فضای مجازی موجب شده تشخیص سره از ناسره ممکن نباشد، اضافه کرد: گاهی در این اخبار، حفظ شان، آبرو و حیثیت افراد نادیده گرفته می شود که صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی خبرنگاری را یک هنر دانست که هر فردی نمی‌تواند این هنر را به خوبی انجام دهد و افزود: اطلاع‌رسانی و کار خبرنگاری اهمیت بالایی دارد و می‌تواند یک خبر یک چالش و حادثه ایجاد کند و یا باعث انسجام و همدلی جامعه شود.

دید قوی و قوه تشخیص نیرومند، تخصص لازم، ارتباط پیوسته با مردم، تعهد، صداقت، سرعت عمل مناسب، رعایت عدالت و انصاف و خلاقیت و به‌گزینی را از مهارت‌های خبرنگاران ذکر کرد.

رئیس اداره حراست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان دید قوی و قوه تشخیص نیرومند، تخصص لازم، ارتباط پیوسته با مردم، تعهد، صداقت، سرعت عمل مناسب، رعایت عدالت و انصاف و خلاقیت و به‌گزینی را از مهارت‌های خبرنگاران ذکر کرد و گفت:  رسالت مهم خبرنگاران و رسانه‌ها آگاهی‌بخشی به جامعه و مردم است که برای اطلاع‌رسانی دقیق اخبار و رویدادها شبانه روز تلاش می‌کنند.

حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دفتر چهار رسانه

حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دفتر چهار رسانه

حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دفتر چهار رسانه