شناسهٔ خبر: 141795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تا کنون صورت گرفت؛

احداث و بهسازی بیش از ۱۳۲ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی

سهرابی معاون راه روستایی خراسان جنوبی.jpg معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از احداث و بهسازی ۱۳۲.۲ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در خراسان جنوبی، حمید سهرابی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون احداث و بهسازی ۱۳۲.۲ کیلومتر راه روستایی استان با اعتبار ۱۲۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: از این میزان ۲۲.۲ کیلومتر احداث راه روستایی استان با صرف هزینه ۷۱۵ میلیارد ریال احداث و ۱۱۰ کیلومتر روکش راه آسفالت با هزینه ۴۹۵ میلیارد ریال برای بهره‌مندی مردم انجام شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب به روستاها موجب توسعه بیش از پیش می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور امسال ۵۹ کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان آسفالت شود.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد: حفظ و نگهداری راه‌های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه‌سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است که در حال حاضر ۵۹۶۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.