شناسهٔ خبر: 14180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل مطرح كرد:

ايجاد شرایط مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌ها / وجود بیش از ۱۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل

خلیل محبت خواه مدیرکل اداره راه و شهرسازی اردبیل ضمن تأکید بر ضرورت تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی در این استان اعلام کرد:‌ مطمئن باشید به هر تعهدی که درباره ادامه پروژه‌های راهی وشهری اردبیل بدهم ،عمل خواهم کرد.

خلیل محبت‌خواه در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ۶ هزار و ۵۰۴ کیلومتر راه در استان اردبیل خبر داد و گفت: پروژه‌های اردبیل - مشکین‌شهر به طول ۴۵ کیلومتر و خلخال - فیروز به طول ۳۳ کیلومتر از جمله پروژه‌های مهم استان به شمار می‌روند که قطعا در صورت اختصاص به موقع اعتبار توانایی تسریع در عملیات اجرایی آن‌ها را خواهیم داشت.

محبت‌خواه در ادامه تأکید کرد: اردبیل نیز همانند استان آذربایجان غربی دارای گردنه و نواحی کوهستانی بسیاری است که به دلیل تردد بالا در برخی از محورها نیاز به چهار بانده کردن مسیرهایش دارد که ما برای این اقدام نیز نیاز به اعتبارات بیشتری خواهیم‌داشت.

مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ناهمگونی و عدم مشارکت بین نهادهای مختلف در استان به چشم می‌خورد، گفت: فراهم‌کردن شرایط مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران درتسریع انجام پروژه‌ها و افزایش همکاری با شهرداری با هدف احیا و بهسازی بافت‌های ناکارامد در استان در اولویت‌های اداره کل استان خواهد بود.

وی در ادامه در تشریح بیشتر وضعیت راه‌های استان از وجود ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۸۱۸ کیلومتر راه فرعی در اردبیل خبر داد و گفت: در مجموع چهار هزار و ۸۸۳ کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که دو هزار و ۵۹۳ کیلومتر آن آسفالته، یکهزار و ۱۷۰ کیلومتر شوسه و یکهزار و ۱۲۰ کیلومتر آن خاکی است.

وجود بیش از یک‌هزار هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل

محبت خواه در بخش دیگری از سخنانش درخصوص بافت فرسوده این استان بیان کرد: میزان بافت فرسوده مطالعه‌شده استان بیش از یکهزار هکتار گزارش شده‌است که به ترتیب شهرستان‌های اردبیل ۹۶۳ هکتار،پارس آباد ۲۴۸/۵ هکتار، خلخال ۸۲/۷ هکتار و مشکین شهر ۹۴/۲ هکتار را به خود اختصاص می‌دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون از سوی شهرداری و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز اقداماتی برای احیای این مناطق ناکارآمد در استان در سال‌های گذشته به انجام رسیده‌است.

به گفته مدیرکل جدید راه و شهرسازی اردبیل در حال حاضر شهرهای اردبیل ، پارس آباد و مشکین شهر به ترتیب دارای ۸۱۲، ۱۵۷/۹ و ۱۷۶ هکتار سکونتگاه غیر‌رسمی در استان هستند./

نظر شما