شناسهٔ خبر: 14207 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در غرفه وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد:

رسانه شاه‌بیت مردم‌سالاری است/ اطلاعات در وزارت راه و شهرسازی از انحصار مدیران خارج شده است

بازدید وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه مطبوعات وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رسانه شاه‌بیت و شاه‌کلید اصلی دموکراسی و مردم‌سالاری است، گفت‌: اعتقاد دارم دولت حتی با بداخلاق‌ترین رسانه نباید درگیر شود و کسی که باید با آنها برخورد کند افکار عمومی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی روز ۱۸ آبان ماه در جریان بازدید ۳ ساعته از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در غرفه وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا کرد و از بخش‌های مختلف این غرفه شامل پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهراه (راهی به سوی شهروندان) و بخش نشریات حوزه راه و شهرسازی دیدن کرد.

وی در این بازدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در استان‌ها گفت: نظام مهندسی ساختمان در توسعه مهندسی ایران سهم بسیار مهمی دارد به طوری که ساخت ساختمان‌های مناسب، توسعه خدمات مهندسی همه از وظایف نظام مهندسی است. همزمان با توسعه کمی نظام مهندسی، اخلاق محوری نیز باید گسترش یابد و توقع ما از هیئت مدیره جدید نظام مهندسی ساختمان در استانها عمل به همین موضوع است.

آخوندی افزود: هرچه مهندسان بتوانند خواسته واقعی مردم و خدمتی که مردم به دنبال آن هستند را ارائه کنند می‌توانند اعتماد مردم را  جلب کنند و این مسئله با صداقت و شفافیت محقق می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مردم باید حس کنند که از هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان خدمت دریافت می‌کنند و هیچ چیز به آنها تحمیل نمی‌شود افزود: تاکنون نیز آنچه روی زمین در ایران دیده می‌شود خدماتی است که مهندسان عرضه کرده‌اند و باید از آنها قدردانی کرد علاوه بر این خدمات جامع مهندسی باید توسعه یابد و با شفافیت بیشتری پیگیری شود.

وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه مطبوعات و بحث دسترسی آزاد مردم به اطلاعات گفت: چیزی که به آن اعتقاد دارم اصل دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است. در حوزه راه و شهرسازی تلاش کرده‌ایم در این مدت بخش اعظم اطلاعاتی که در وزارت راه و شهرسازی تولید می‌شود و وجود دارد از انحصار مدیران وزارتخانه خارج شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک نمونه خیلی ساده آن اطلاعات دوربین‌های راه‌های کشور است که هر لحظه مردم می‌توانند با مراجعه به آنها از وضعیت ترافیکی محورهای کشور باخبر شوند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از خدمات ارائه شده در جهت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات راه‌اندازی سامانه شهراه (راهی به سوی شهروندان) بود که مدت ۲ هفته است این سامانه راه‌اندازی شده و نه تنها اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرد بلکه مردم می‌توانند از این طریق نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند و چنانچه نارسایی‌هایی وجود دارد دستور دهند این نارسایی‌ها برطرف شوند.

آخوندی رسانه را شاه‌بیت و شاه‌کلید اصلی دموکراسی و مردم‌سالاری خواند و تاکید کرد: اعتقاد دارم دولت حتی با بداخلاق ترین رسانه نیز نباید درگیر شود و کسی که باید با آنها برخورد کند افکار عمومی است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از سایر غرفه های دایر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از جمله غرفه‌های روزنامه تعادل، موسسه فرهنگی ایران، اطلاعات، همشهری، روزنامه دنیای اقتصاد، خبر آنلاین، روزنامه شهروند، شرق، اعتماد، قدس و خبرگزاری های ایسنا، ایرنا، مهر، معماری نیوز، پیام ساختمان، تین نیوز و غیره بازدید کرد.

نظر شما