شناسهٔ خبر: 142148 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

استمرار پروژه تعریض باند شمالی محور گنبد به آق قلا

راه و شهرسازی گلستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: عملیات تعریض ۱۰ کیلومتر از باند شمالی محور گنبد به آق قلا (از کیلومتر پنج تا ۱۵) با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) علیرضا لیاقی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: بهسازی محور گنبد - آق قلا که یکی از محورهای مواصلاتی و با اهمیت استان بوده، که طی دو سال اخیر به نسبت آغاز اجرای پروژه رشد رو به بالایی داشته است.

وی افزود: بزرگراه گنبد به آق قلا یکی از مهمترین طرح های حوزه راهسازی شرق استان و شهرستان گنبد است که تکمیل این پروژه باعث کاهش حوادث ترافیکی و تلفات جانی در مسیرهای پر تردد خواهد شد.

لیاقی ادامه داد: این پروژه حدفاصل شهرستان های گنبد تا آق قلا و به طول ۷۰ کیلومتر بودعه که در سنوات گذشته در ۱۰ کیلومتر از این محور بهسازی و ایمن سازی صورت گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر عملیات  اجرایی تکمیل زیرسازی و آسفالت این محور به طول ۱۰ کیلومتر از سمت گنبد و ۱۰ کیلومتر از سمت آق قلا  با پنج پیمانکار بومی گلستان در حال اجرا است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون عملیات آسفالت ۵ کیلومتر از تعهد سال جاری در حوزه شهرستان گنبد در حال اجراست و به زودی این عملیات تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

لیاقی افزود: اعتبار مصوب  پروژه گنبد به آق قلا از محل سفر ریاست جمهور ۸۰۰ میلیارد ریال و مجموع تخصیص اعتبار سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، برای دو شهرستان گنبد و آق قلا ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده این پروژه برای تکمیل به اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال نیاز دارد.