شناسهٔ خبر: 142164 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی خبرداد؛

آماده‌سازی ۳۷۰ قطعه زمین در استان مرکزی برای واگذاری به متقاضیان قانون جوانی جمعیت

مهندس انعامی مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی گفت: دو قطعه زمین در شهر مهاجران و نیمور برای واگذاری به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان آماده سازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)، حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی روز جمعه در میز خدمت در مصلای شهر اراک به وظایف این اداره کل در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام و دادن زمین به خانواده‌های دارای فرزند سوم متولد شده بعد از تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ یکی از این وظایف است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی پیش‌بینی زمین انفرادی و دو نفره را در قانون جوانی جمعیت یادآور شد و افزود: در برخی از استان‌ها که مشکل تأمین زمین دارند این حمایت در قالب ساخت مسکن انجام می‌شود.

وی از ثبت‌نام ۲ هزار و ۱۷ نفر برای برخورداری از زمین در طرح حمایت از جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و  ۳۷ نفر از این ثبت‌نامی‌ها مورد تأیید قرار گرفتند.

انعامی با بیان اینکه احراز شرایط مشمولان در طرح حمایت از جوانی جمعیت ضوابطی دارد، تصریح کرد: افرادی که فرم «ج» قرمز دارند هم می‌توانند از این امتیاز برخوردار باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه زمین پیش‌بینی شده در طرح فرزندآوری به نام پدر و مادر سند می‌خورد، افزود: جزئیات ریز این واگذاری در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان  آمده و متقاضیان و علاقه‌مندان می‌توانند مطالعه کنند.

وی از شروع آماده سازی ۳۷۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: واگذاری این زمین‌ها برای ماه‌های آتی انجام خواهد شد.

انعامی متراژ زمین‌های پیش‌بینی شده برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را حداکثر ۲۰۰ متر اعلام کرد و افزود: این واحدها ویلایی احداث خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اولویت واگذاری زمین در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خانوادهای فرم ج سبز هست و ادامه داد: با توجه به وجود مشکل تأمین زمین، در هر شهر استان به محض حل این مشکل واگذاری  هم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این مرحله در شهر مهاجران  و نیمور انجام می‌شود، افزود: این مناطق منفک از توسعه شهری نیست و با توجه به اینکه زیرساخت‌ها در این مناطق فراهم و در حال فراهم شدن است هزینه مضاعفی تحمیل نخواهد شد.