شناسهٔ خبر: 142184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی سامانه‌های پاسخگویی به درخواست ها و شکایات از اداره کل راه و شهرسازی استان قم

محمد حسینی صالحی رییس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: این اداره کل در راستای تکریم ارباب‌رجوع، ارتقای سلامت اداری و حفظ و صیانت از حقوق شهروندی، از طرق مختلف به درخواست ها و شکایات شهروندان رسیدگی می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید محمد حسینی رییس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اعلام معرفی سامانه‌های پاسخگویی به درخواست ها و شکایات از اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان قم از طریق سامانه‌های ارتباط با وزیر، سامد و سامانه بازرسی قم در راستای تکریم ارباب‌رجوع و ارتقاء سلامت اداری و حفظ حقوق شهروندی اقدام به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و درخواست های مردم می کند.

وی افزود: به مکاتبات و درخواست های مردمی و شهروندان که از سایر مراجع مانند دفتر بازرسی ستاد وزارت راه و شهرسازی، دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ادارات و سازمان های دولتی و ....به این اداره کل ارجاع می شود نیز به صورت مکتوب و مستدل در اسرع وقت پاسخ داده می شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی راه و شهرسازی قم گفت: سامانه الکترونیکی سامد ارتباط مردم و دولت شامل انتقادات و پیشنهادها، طرح‌ها و ایده‌ها، شکایات و مسائل و مشکلات، گزارش از عملکرد دستگاه‌های و نهادهای اجرایی است که در این راستا شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس saamad.ir یا با سامانه تلفنی ۱۱۱ مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی سامد ارتباط مردم و دولت، اهدافی چون ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی دولت، توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوطه، پاسخگویی سریع و رسیدگی مؤثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنها، افزایش نظارت مردمی بر نحوه ارائه خدمات دولتی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مکاتبات واصله را در دستور کار دارد.

حسینی اظهار کرد: برای ارتباط مردم با سامانه الکترونیکی دولت، همه ابزارهای ارتباطی ازجمله تلفن (شماره تلفن ۱۱۱ به‌عنوان سرشاخه ارتباطی) و همچنین پیام کوتاه (SMS) و اینترنت، شامل پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، به نشانی  saamad.irدر نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که دولت تلاش دارد از طریق اجرای طرح سامد، به تسهیل و تسریع ارتباطات مردم با مسئولان بخش‌های اجرایی بپردازد یادآور شد: شماره تلفن ۱۱۱ مجرای اصلی ارتباط الکترونیکی مردم و دولت است و این ابزار به نحوی طراحی شده که هر فرد از هر نقطه از کشور با این شماره تماس گرفته، به بخش پاسخگویی سامد استان مربوطه متصل و کد رهگیری درخواست برای متقاضی صادر می شود.

وی اظهار کرد: ازجمله سامانه‌های اظهار نظرات، پیشنهادها، شکایات که به‌عنوان یک مجرا و پل ارتباطی بین مردم با اداره کل بازرسی به‌ عنوان ابزار نظارتی قوه قضائیه طراحی شده است،  shekayat.bazresi.ir سامانه پاسخگویی به شکایات بازرسی کل کشور است که شهروندان و مراجعین می‌توانند از طریق این سامانه نیز شکایات خود را مطرح کرده و پیگیری کنند که این شکایات از طریق ادارات بازرسی استان ها به دستگاه های اجرایی ارجاع می شود.

حسینی در پایان با اشاره به طرح عظیم نهضت ملی مسکن و انبوه درخواست ها و شکایات و سوالات متقاضیان، درخواست کرد: به منظور کاهش اتلاف وقت، هزینه و تسریع در روند رسیدگی حتی المقدور درخواست های خود را از بستر سامانه های سامد، سازمان بازرسی ارسال و پیگیری کنند و در صورت نیاز و لزوم می توانند به میز خدمت اداره کل راه و شهرسازی استان قم مستقر در ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی واقع در 75 متری عماریاسر، بلوار تعاون، مجتمع ادارات مراجعه نمایند.