شناسهٔ خبر: 14219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی الزامات استانداردسازی و کمیته زمستانی فرودگاه‌های استان کرمان

باند بتونی فرودگاه طی جلسه‌ای موضوع دومین بازدید ارزیابان ایزو و نیز حوزه عملکرد کمیته زمستانی تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل فرودگاه‌های استان کرمان ،محمد نخعی مدیرکل فرودگاه های استان کرمان در سرآغاز جلسه ضمن اشاره و تاکید بر انسجام و تمرکز بر الزامات طرح ایزو گفت:

پس از اخذ گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ فرودگاه بین المللی کرمان و متعاقب ایجاد قبلی آمادگی‌ها در تمامی سطوح و حوزه‌های معین، لازم است تا با دقت نظر تمام، امور مستندسازی و نیز حفظ این الزامات در تمامی بخش‌های اداره کل ادامه و با قوت ارتقاء یابد.

وی از حضور قریب الوقوع بازرسان شرکت تخصصی تحت لیسانس کشور آلمان برای ارزیابی این طرح برای مرحله دوم در فرودگاه بین المللی کرمان خبر داد و افزود:

پایان ماه جاری ارزیابان بخش خصوصی آن شرکت برای بررسی روند فعالیت‌ها درحوزه ایزو به فرودگاه بین المللی کرمان خواهند آمد، که در این راستا لازم است کلیه مدارک، اسناد و تجهیزات مربوطه آمادگی بیشتر داشته باشند.

در ادامه علی جزینی زاده معاون هوانوردی اداره کل ضمن اشاره به رفع معایب گذشته و حصول به احراز صحت در بسیاری از حوزه‌ها گفت: ایمنی، امنیت و توسعه پایدار شعار جهانی و مطالبه کانون‌های بین‌المللی هوانوردی است و مد نظر این اداره کل که در این ارتباط تهیه مستندات، گزارشات و مدارک عینی لازم و در تمامی بخش‌ها حصول به طرح مهم SMS برای رسیدن به شرایط ایده آل و نیز کاهش و عدم انطباق نقش محوری ایفا می‌کند.

در ادامه مهدی مهدی‌پور معاون اقتصادی و توسعه مدیریت اداره کل برآمادگی این حوزه برای تداوم و ارتقاء فعالیت‌های اداره کل در کنار سایر عوامل تاکید کرد.

در ادامه و در جلسه کمیته زمستانی و پس ارائه نظر هر یک از معاونین و مسئولین ادارات و واحدهای اداره کل با اشاره به لزوم ایجاد آمادگی همیشگی برای رویاروئی با شرایط خاص جوی در زمستان پیش رو مقرر شد تا برابر دستور محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان تمامی ملزومات موثر و لازم در تمامی حوزه ها معین و در صورت عدم وجود، ضمن تامین قبل از حالت خاص در محل نگهداری و در مواقع ضرورت استفاده شود.

همچنین تاکید بر اطلاع رسانی های جوی برای اطلاع مخاطبان از اوضاع پروازی خصوصا گزارش پاکسازی سطوح عوامل پروازی و وضعیت پروازی در روزهای برفی از سوی روابط عمومی اداره کل به سمع و نظر مردم استان و شهر کرمان برسد.

نخعی از اقدامات ارزنده تمامی همکاران در جریان پاکسازی سطوح عوامل پروازی و هدایت پروازهای استان خصوصا در نیمه‌های شب و یخبندان شدید، طی سال‌های گذشته که در مدت کمتر از چهار ساعت منجر به بازگشائی سطوح شد تقدیر کرد و گفت: طی سال‌های گذشته  فعالیت‌های بسیار موثری از همکاران در تمامی حوزه‌ها دیده شد که نشان از اوج کارآزمودگی، تبحر و همیت قسمتی دارد و مایه افتخار است. 

نظر شما