شناسهٔ خبر: 142203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹۵ درصد از روستاهای شهرستان طبس دارای راه آسفالته مناسب هستند

IMG_20230819_110121.jpg معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از روستاهای شهرستان طبس گفت: ۹۵ درصد از روستاهای شهرستان طبس دارای راه آسفالته مناسب هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از روستاهای شهرستان طبس با اشاره به وجود ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان، تعداد روستای دارای راه آسفالته مناسب را ۷۵ مورد اعلام کرد.

وی این حدود ۹۵ درصدی ضریب برخورداری را در مقایسه با سطح کشوری، ضریب بالایی عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته، ۷۰۰ کیلومتر و از ابتدای سال جاری تا کنون، ۵۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان خراسان‌ جنوبی انجام شده است.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان با اشاره به اجرای ۲۷ پروژه در استان در حال حاضر اظهار کرد: این پروژه ها در قالب روکش آسفالت با اعتباری بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی هزینه انجام شده تا کنون را حدود ۱۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این عملیات تا پایان امسال به پایان می رسد و هر چه سطح آسفالت مناسب باشد، ایمنی جاده ای افزایش می یابد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان در خصوص نقاط پر حادثه جاده‌ای گفت: اقدامات خوبی برای رفع این نقاط انجام داده و اعتبارات خوبی هم برای اجرای این پروژه ها به استان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به توافق انجام شده با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در این سفر در خصوص رفع آبنماها به عنوان نقاط مستعد تصادفات خاطرنشان کرد: در این خصوص، مقرر شده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان از اعتبارات استانی و در حوزه ستادی سازمان نیز، ما در تامین باکس پل اقدامات لازم را انجام دهیم.

مقبلی در خصوص مسیر روستایی سمبا و پدبید گفت: دو کیلومتر از ۲۰ کیلومتر این مسیر در حال اجرا بوده و در ادامه، پنج کیلومتر آن به استان ابلاغ می شود تا در مدت دو سال آینده، بهسازی این مسیر هم به پایان برسد.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان همچنین با اشاره به اولویت دار بودن روکش آسفالت محور عشق آباد- بردسکن در برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:همچنین بر مبنای توافق انجام شده با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و اداره کل راه و شهرسازی استان، ابنیه فنی این مسیر کامل و در اجرای روکش آسفالت مساعدت لازم انجام می شود.

لازم به ذکر است، در این بازدیدها معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان‌ جنوبی نیز از محورهای شهرستان طبس بازدید کرده و نحوه عملکرد پروژه ها و مشکلات آنها را بررسی کردند.