شناسهٔ خبر: 14222 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدير كل راه آهن شمالشرق خبر داد:

ايجاد بندرخشك اينچه برون با اعتبار ۳۰۰ ميليارد تومانی

پایانه مرزی اینچه برون مديركل راه آهن شمالشرق(۲) از ايجاد بندر خشك اينچه برون با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ ميليارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران٬ محمدرضا قربانی مدیركل راه آهن شمالشرق ۲(گرگان) گفت: مساحتی بالغ بر ۸۰۰هكتار برای ایجاد این بندر خشك در نظر گرفته شده و با توجه به تحویل زمین مورد نظر در حال حاضر عملیات زیرسازی آن به زودی آغازخواهد شد.

وی افزود: درصورت ایجاد این بندر خشك، تعویض بوژی، احداث خطوط نرمال و خطوط مربوط به انبارهای عمومی و همچنین سیلوها و انبارهایی در داخل آن با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی خواهد شد.

به گفته قربانی برآورد اعتبار برای آماده سازی زیر ساخت های مربوط به بندر خشك بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است كه برای پروژه های داخل بندر نیز با سرمایه گذاری خارجی مواجه هستیم.

مدیركل راه آهن شمال‌شرق ۲ در ادامه با اشاره به پروژه احداث خط دوم بندر گز به ایستگاه سبز دشت در این اداره كل اشاره كرد و گفت: به منظور احداث این خط به طول ۳۵ كیلومتر اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد رالو پیش بینی شده بودكه در حال حاضرپیشرفت فیزیكی آن بیش از ۳۰ در صد است./

نظر شما