شناسهٔ خبر: 142233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع موانع اجرایی طرح‌های راه و شهرسازی در دزفول

دزفول در جلسه مشترک مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان تصمیماتی در خصوص پیشبرد پروژه‌های عمرانی در حوزه راه و شهرسازی این شهرستان اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، در سفر مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان، به همراه جمعی از معاونین به شهرستان دزفول در خصوص رفع مشکلات و موانع پیشبرد برخی از پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان تصمیم‌گیری شد.

بازدید از بافت تاریخی، مناطق حاشیه نشین، پروژه راهسازی  محور دزقول به شوشتر، جاده محمد بن جعفر، جاده سیاه منصور، پروژه‌های نهضت ملی مسکن، مسکن مهر و حضور در نشست مشترک با فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان دزفول بخش‌هایی از برنامه سفر یک روزه به شهرستان دزفول بود.

در طی این سفر از طرح نهضت ملی مسکن بازدید میدانی به عمل آمد و ضمن بررسی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی این شهر و مسائل و مشکلات موجود جهت رفع موانع اجرایی راهکارهای عملی ارائه شد.

بیات منش در حاشیه این سفر اظهار داشت: بیش از ۳۴ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در دزفول واجد شرایط هستند که ساخت مسکن برای حدود ۳ هزار و پانصد نفر از آنها آغاز شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۰۵ واحد برای افراد تحت پوشش بهزیستی و ۳۲ واحد برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در شهرستان دزفول  ۹۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده است.

بیات منش افزود: زمین برای ۱۰ هزار نفر واجد شرایط در زیباشهر و آزادگان آماده شده که این طرح مرحله به مرحله در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای بقیه متقاضیان نیز برنامه تامین زمین داریم و در زمین‌هایی که از نظر کارشناسی، قابلیت ساخت مسکن دارند اقدام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان دزفول را یکی از شهرهای موفق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شمار آورد و گفت: این طرح در دزفول موفق بوده و پیشرفت مناسب و قابل قبولی داشته است.