شناسهٔ خبر: 142296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تحقق ۶۰ درصدی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در قرارگاه خبری شهید همدانی که با رویکرد تشریح اقدامات دستگاه های اجرایی در هفته دولت و ارائه گزارش عملکرد ادارات برگزار شده، از تحقق ۶۰ درصدی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای قانون جهش تولید مسکن، از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۱۰۳ هزار گلستانی نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۱۹ متقاضی حائز شرایط بوده و بیش از پنج هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند.

ملک ادامه داد: همزمان با هفته دولت نیز هزار و ۱۷۱ واحد در قالب های مسکن مهر، نهضت ملی مسکن، خودمالک و بازآفرینی افتتاح می شوند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: همچنین عملیات اجرایی سه هزار و ۷۱ واحد در هفته دولت سالجاری آغاز خواهد شد.

وی در ادامه از کنترل قیمت مسکن در راستای اقدامات انجام شده در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات سخن گفت و افزود: از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون ۹۷۷ بازرسی از مشاورین املاک انجام که از این تعداد ۱۰۹ بنگاه غیرمجاز پلمب شده اند.

ملک تصریح کرد: این واحدهای صنفی غیرمجاز مجموعاً یک میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان جریمه نقدی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: همچنین در جمع خبرنگاران از تحقق ۶۰ درصدی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان خبر داد.

وی در ادامه گفت: از مجموع کل مصوبات دوره اول سفر هیئت دولت به گلستان، مجموعاً ۱۱ مصوبه به دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی تعلق دارد.

ملک همچنین اظهار کرد: از این تعداد چهار مصوبه با کل اعتبار مصوب ۲۹۰۰ میلیارد ریال اختصاصاً مربوط به اداره کل راه و شهرسازی می باشد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: از مجموع اعتبارات تا کنون ۱۰۳۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور تخصیص پیدا کرده است.

گفتنی است ملک در این نشست علاوه بر ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی گلستان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، پاسخگوی سوالات خبرنگاران نیز بود.