شناسهٔ خبر: 142409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی و روکش آسفالت بیش از ۱۱۰ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی خراسان شمالی

محور اصلی بیش از ۱۱۰ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی خراسان شمالی با بیش از ۸۹۰ میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال تاکنون بهسازی و روکش آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در حوزه شهرستان بجنورد، عملیات میکروسرفیسینگ محور بجنورد-آشخانه در محدوده قره سیلاب (رفت و برگشت) به طول ۲ کیلومتر، عملیات اسکراب سیل محور بجنورد- شیروان به طول ۱۹ کیلومتر و پایدارسازی محور بجنورد- آشخانه در محدوده خندقلو به طول ۰.۳ کیلومتر طی این مدت اجرا شده است.

مشتری با اشاره به بهسازی و تثبیت محور گرمه-سنگ سوراخ به طول ۱۵ کیلومتر در شهرستان گرمه افزود: در حوزه شهرستان شیروان نیز ۱۳ کیلومتر عملیات میکروسرفیسینگ در محور شیروان-فاروج، ۱۱ کیلومتر عملیات اسکراب سیل در محور بجنورد-شیروان و ۱۰ کیلومتر لکه گیری و درزگیری محور شیروان-بجنورد اجرا شد.

وی روکش آسفالت محور بجنورد-اسفراین (محدوده گردنه پلمیس-اسفراین) به طول ۲.۷ کیلومتر را از جمله اقدامات دیگر راهداری در این بازه زمانی برشمرد و تصریح کرد: عملیات اسکراب سیل در محور اسفراین-سنخواست به طول ۲۰ کیلومتر و در محور پیش قلعه-غلامان به طول ۱۰ کیلومتر و روکش آسفالت پیش قلعه-غلامان به طول ۴ کیلومتر نیز اجرا شده است.

مشتری، همچنین آسفالت واریانت دربند شهرستان مانه و سملقان به طول ۱.۷ کیلومتر و عملیات میکروسرفیسینگ در محور شیروان-فاروج در حوزه استحفاظی شهرستان فاروج به طول ۱.۵ را از دیگر اقدامات راهداری طی این مدت بیان کرد.