شناسهٔ خبر: 142415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام ۶ هزار و ۵۲ متقاضی گلستانی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در چهارمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: در گلستان مجموعاً شش هزار و ۵۲ نفر در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسیده و برای ۴۰ دستگاه دولتی، حاکمیتی، بهداشتی، فرهنگی و غیردولتی وظایفی تعریف شده که آن ها موظف به پیگیری و اجرای این تکالیف هستند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تکلیف وزارتخانه راه و شهرسازی در این طرح تخصیص زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی افزود: بر اساس ماده چهار این قانون و آیین نامه اجرایی آن دولت مکلف بوده یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع یا واحد مسکونی در شهرهایی که نرخ باروری آن شهر کمتر از ۲.۵ است، منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک، در اختیار متقاضیان قرار دهد.

ملک اظهار کرد: این زمین ها پس از تولد فرزند سوم به صورت مشترک به پدر و مادر تحویل داده خواهد شد و آن ها موظفند هزینه آماده سازی را به صورت اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه تصریح کرد: به استناد ماده سه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چنانچه فرزند سوم خانواده های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد و فرم «ج» آن ها قرمز باشد به منظور مشوق فرم «ج» متقاضی سبز خواهد شد.

وی افزود: در گلستان مجموعاً شش هزار و ۵۲ نفر در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده که از این تعداد چهار هزار و ۶۷۳ متقاضی حائز شرایط هستند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در ماه های اخیر در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ۴۸۹ خانوار در شهرهای گرگان، کلاله، جلین، بندر ترکمن، قرق زمین رایگان اهدا شد.

وی همچنین گفت: مجموع میزان اراضی واگذار شده تاکنون  ۶۲۳ هزار و ۲۹۰ متر مربع با ارزش ریالی ۲۲۳ میلیارد تومان است.