شناسهٔ خبر: 142447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد اعزام زائرین اربعین حسینی در زنجان مطرح شد:

آمادگی استان زنجان برای اعزام ناوگان اتوبوسی به مرز تمرچین

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در صورت تقاضا، آماده اعزام ناوگان اتوبوسی به مرز تمرچین هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان زنجان)، علی مدقالچی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جلسه هماهنگی ستاد اعزام زائرین اربعین حسینی که به ریاست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با حضور رئیس اداره حمل و نقل مسافر، روسای انجمن صنفی شرکت‌ها و رانندگان و نماینده سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان در سالن جلسات ترمینال برگزار شد، با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های سرآمد در موضوع اربعین است، افزود: طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی از ۲۷ مردادماه آغاز و تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت و اعزام همکاران به مهران از ۲ شهریور صورت می‌گیرد.

وی همچنین از فعالیت ۱۳۵ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با ظرفیت ۹۰ درصد در برگزاری مراسم اربعین خبر داد و گفت: برای جاماندگان زائرین اربعین، اعزام به مشهد همانند سنوات گذشته انجام خواهد شد.

مدقالچی با عنوان این مطلب که  در ایام اربعین بیشتر سفرها به سمت مهران صورت می‌گیرد، افزود: در تلاش هستیم با همکاری شهرداری و سایر ادارات، زمینه سفرهای عادی مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان‌ زنجان به عنوان استان‌ معین در موضوع اعزام زائران اربعین حسینی به مرز تمرچین انتخاب شده‌ است، گفت: بر این اساس تمام ظرفیت‌های استان در زمینه خدمات زیرساختی و حضور پررنگ مواکب حسینی فراهم است و در صورت تقاضا، آمادگی اعزام ناوگان اتوبوسی به مرز تمرچین را داریم.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین از آغاز فروش بلیت به صورت حضوری و اینترنتی خبر داد و اذعان کرد: در ۳ ترمینال زنجان، ابهر و خدابند آماده پذیرایی از زائرین خواهیم بود و متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری از دفاتر فروش بلیت در پایانه‌ها و یا از طریق سایت‌ شرکت‌های مسافربری اقدام به تهیه بلیت نمایند.

وی در ادامه گفت: امسال با رایزنی‌های صورت گرفته ۵۷ دستگاه(VIP)۲۵ نفره، ۲۳ دستگاه اتوبوس با ظرفیت ۳۲ نفر و ۵۰ دستگاه اتوبوس ۴۲ نفره با نرخ‌هایی که اعلام خواهد شد، کار جابه‌جایی زوار به مرز مهران را انجام خواهند داد.

در ادامه این جلسه حاضرین با ارائه نظرات خود نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی به تبادل نظر پرداختند.