شناسهٔ خبر: 142456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تاکید کرد:

مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی زائران اربعین از خراسان شمالی

شورای اداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در جلسه شورای اداری این اداره کل بر مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی برای جا به جایی زائران اربعین حسینی از استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: وظیفه ما تامین ناوگان مسافری برای جا به جایی ایمن زائران اربعین حسینی است و تلاش می کنیم امسال نیز مانند سال گذشته تمام تمهیدات و امکانات را برای اعزام زائران به مرز مهران به کار بگیریم.

وی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد جا به جایی زائران حسینی توسط ناوگان عمومی انجام می شود، افزود: مسیر تردد کاروان اربعین باید ایمن سازی شده باشد همچنین روسای ادارات شهرستان ها بر پیش فروش بلیت ها نظارت کنند تا از تخلف ها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: صدور صورت وضعیت دربستی ناوگان مسافری در این ایام ممنوع است ضمن این که با توجه به کمبود ناوگان مسافری، برای ساماندهی مسافران برون شهری از ناوگان سایر ادارات استفاده شود.

وی بر آماده سازی ماشین آلات و گشت های راهداری هم تاکید کرد و ادامه داد: اعزام زائران حسینی در اربعین سال گذشته با همکاری، همدلی و همفکری همکاران به نحو احسن انجام شد و امسال نیز امیدواریم با اقدامات و برنامه ریزی های مناسب سفری ایمن را فراهم کنیم.

مشتری خاطرنشان کرد: در ایام پایانی ماه صفر هم جا به جایی زائران امام رضا (ع) در دستور کار است همچنین باید تمهیدات لازم را برای پایان سفرهای تابستانی فراهم کنیم.

در این جلسه معاونان اداره کل و و روسای ستادی و ادارات شهرستان ها نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.