شناسهٔ خبر: 142457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف حذف نقاط پرحادثه؛

 ۱۵۷ کیلومتر راه در استان اصفهان در حال احداث است

چادگان اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با هدف ارتقا سطح کیفی و حذف نقاط حادثه خیز، در حال حاضر ۱۵۷ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در قالب پروژه‌های احداث و بهسازی، تقاطع غیرهمسطح و تونل در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات به عمل آمده در حوزه راهسازی استان اظهار کرد: با هدف ارتقا سطح کیفی و حذف نقاط حادثه خیز، در حال حاضر ۱۵۷ کیلومتر از راههای استان اصفهان در قالب پروژه‌های احداث و بهسازی، تقاطع غیرهمسطح و تونل در دست احداث است.   

وی افزود: تا کنون براساس کارکردهای ارائه شده بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای این راهها هزینه شده است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۲۹ کیلومتر راه در سطح استان در دست مطالعه است، گفت: هشت پروژه با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال نیز در مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.  

وی بیان کرد: با نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «مهارتورم و رشد تولید»، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشکیل کارگروه‌های ویژه، با تلاش و برنامه‌ریزی به عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های اولویت‌دار سرعت بخشید.  

قاری‌قرآن اضافه کرد: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، ۲۶ هزار و ۵۱۰کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت همچنین همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر از اهمیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری برخوردار است.  

وی با اشاره به اینکه بودجه این اداره‌کل از منابع ملی و استانی تأمین می‌شود گفت: شاهد رشد بیش از ۸۰ درصدی اعتبارات استانی بوده‌ایم که تخصیص در این بخش ۷۸ درصد بوده همچنین اعتبارات ملی نیز تخصیص ۹۹ درصدی داشته است.