شناسهٔ خبر: 142537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت راه روستایی امامزاده عباس به یاسبلاغ در شهرستان کمیجان در حال اجراست

محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از فعالیت پروژه ساخت راه روستایی امامزاده عباس به یاسبلاغ در شهرستان کمیجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «محمد محسنی» معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پروژه ساخت راه روستایی امامزاده عباس به یاسبلاغ در شهرستان کمیجان پس از ۱۶ سال فعالیت خود را از سر گرفته و اکنون در مرحله زیرسازی و اجرای بیس است.

به گفته وی مسیر باقیمانده از این محور حدود پنج کیلومتر است که در نهایت به عرض شش متر آسفالت خواهد شد.

محسنی تصریح کرد: تاکنون ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ابلاغ شده که ۷۰ میلیارد ریال آن از سوی بنیاد علوی، ۳۰ میلیارد ریال توسط فرمانداری شهرستان کمیجان و تأمین قیر پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه را در گروی تخصیص اعتبار عنوان کرد و گفت: اگر اعتبار ابلاغی بموقع تخصیص یابد، این طرح ظرف ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: در بازدید مشترکی که طی هفته گذشته با حضور علی اکبر کریمی نماینده مردم شهرستانهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و ابراهیم رستمی فرماندار شهرستان کمیجان از این طرح انجام شد، تدابیری برای افزایش میزان اعتبار و تخصیص منابع مالی برای تسریع در روند اجرایی و تکمیل پروژه اندیشیده شد که در صورت تحقق آن بزودی شاهد بهره‌برداری از این محور روستایی خواهیم بود.

محسنی در پایان خاطرنشان کرد: امسال در شهرستان کمیجان چندین پروژه‌ ساخت راه روستایی فعال شده که تعدادی از آنها نظیر «فرک - چالمیان»، «مهدی آباد»، «چهرقان - راستگویان» و «کلوان - راستگردان» تکمیل شده و پروژه‌های «وفس - آقچه قلعه» و «یاسبلاغ» نیز در دست اقدام است.