شناسهٔ خبر: 142552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خبر داد؛

اختصاص ۷۶۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی بافت فرسوده شهرستان لنجان

مجید کیانی رییس اداره راه وشهرسازی لنجان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: ۷۶۰ تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان لنجان تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص اقدامات بعمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: ۷۶۰ تن قیر رایگان در سال ۱۴۰۱ برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف شهرستان لنجان اختصاص یافت.  

وی افزود: معابر فاقد آسفالت بافت فرسوده شهرهای زرین شهر، چمگردان، سده لنجان، چرمهین، زاینده رود، باغشاد و باغبادران مشمول تخصیص قیر رایگان شدند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان بیان کرد: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده استان اصفهان، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق بود که به لطف خدا و در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه‌ای در این خصوص بعمل آمد.  

وی در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده‌های مصوب بافت فرسوده گفت: در ابتدا استعلام از شهرداری‌ها مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام می‌شود و پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال‌های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.  

کیانی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای رفع نقاط حادثه خیز و ایمنی در عبور و مرور خاطرنشان کرد: به لطف خدا و تلاش‌هایی که بعمل آمد زیر گذر زمان اباد - چرمهین- کچوئیه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح و تقدیم مردم عزیز شد.