شناسهٔ خبر: 142574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعطای زمین به ۶۳۱ نفر از متقاضیان مسکن در اصفهان همزمان با هفته دولت

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۰ ها پروژه در حوزه مسکن و راهسازی و اعطای زمین به ۶۳۱ نفر ازجمله واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همزمان با هفته دولت افتتاح و بهره‌برداری می‌شود و شاهد آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه راهسازی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرستان از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ ها پروژه این اداره‌کل همزمان با هفته دولت، اظهار کرد: تخصیص زمین به ۶۳۱ نفر در ۱۳ شهر استان اصفهان به ویژه واجدین شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از جمله این موارد است.  

وی افتتاح ۳۹۰ واحد باقیمانده پروژه مسکن مهر آران و بیدگل، ۷۵۶ واحد مسکونی پروژه‌های بازآفرینی شهری و خود مالکان در ۱۰ شهر استان و همچنین چهارهزار واحد مسکونی روستایی در ۲۸ شهر را ازدیگر طرح‌ها و پروژه‌های حوزه مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برشمرد که در هفته دولت افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه راهسازی نیز پروژه ملی بزرگراه کاشان-مشهد اردهال به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، تقاطع غیر همسطح ورودی مسکن مهر نایین شامل چهار کیلومتر راهسازی و چهار دستگاه تقاطع غیر همسطح با اعتبار۲۸۰ میلیارد ریال و باند دوم اصفهان- اردستان و کمربندی کمشچه به طول دو کیلومتر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، قابل افتتاح و بهره‌برداری در هفته دولت است.  

 وی بیان کرد : همچنین در این ایام، عملیات اجرایی احداث باند دوم سه راهی مهردشت - حسین آباد به طول پنج کیلومتر با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار و پل راه آهن اصفهان - اردستان شامل یک دستگاه تقاطع غیر همسطح ۱۵ متری با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.  

قاری‌قرآن افزود: در هفته دولت سالجاری، شاهد آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح زیرگذر بویین میاندشت شامل چهار کیلومتر راهسازی و چهار دهانه ۱۵ متری با ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار و همچنین تقاطع غیرهمسطح سه راهی پلیس راه - علویجه با چهار کیلومتر راهسازی و چهار دستگاه تقاطع غیرهمسطح و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.  

گفتنی است: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، ۲۶ هزار و ۵۱۰کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت همچنین همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر از اهمیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری برخوردار است.