شناسهٔ خبر: 142597 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جلسه هم‌اندیشی «نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» برگزار شد

جلسه جلسه هم‌اندیشی «نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت مسکن و ساختمان در محل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه هم‌اندیشی «نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه  ۱۴۰۲» با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن و برخی از اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

این جلسه به منظور اتخاذ بهترین روش جهت اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ برگزار شد و موضوعاتی نظیر نحوه تامین زمین، نحوه شناسایی محلات، وظایف سازمان‌ها و  شرکت‌های تابعه و ادارات کل راه و شهرسازی در فرآیند اجرای این قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران تشکیل شود تا در خصوص موارد مربوط به این آیین‌نامه، الزامات آن و نیازها و چالش‌های احتمالی در مسیر اجرا تصمیم‌گیری کند.

گفتنی است یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ایجاد شده در قانون بودجه سال جاری، بند « ث تبصره ۱۱» به شمار می‌رود، آیین نامه این قانون توسط دولت مصوب و ابلاغ شده است و دستورالعمل آن نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تهیه و توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است بر اساس قانون مذکور جهت تشویق ساکنان بافت فرسوده به مشارکت در نوسازی محله‌های فرسوده و حاشیه‌ای، وزارت راه و شهرسازی مجاز است در فرایند کلید به کلید واحدهای بافت فرسوده و حاشیه‌ای با واحدهای نوسازی یا اراضی تحت مالکیت خود تا سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی واحدهای نوساز یا اراضی مذکور اعمال کند.