شناسهٔ خبر: 14263 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات بهسازی و روکش آسفالت آزادراه قزوین-زنجان و بلوار ورودی شهر ضیاآباد/ آغاز ساماندهی تقاطع ورودی شهر ضیاآباد با مشارکت مردم

آغاز عملیات روکش ضیا آباد همزمان با افتتاح و بازدید از پروژه‌های اداره کل راه و شهزسازی با حضور مسوولین و مدیران استان قزوین، عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت آزاد راه قزوین-زنجان آغاز شد. پروژه بهسازی و روکش آسفالت بلوار ورودی شهر ضیاآباد که بخشی از مسیر آب ترش - ضیاآباد – خرمدشت است با حضور مدیران و مسوولین استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیر راهداری این اداره کل در این مراسم گفت: عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت آزاد راه قزوین-زنجان به طول ۲۸ کیلومتر، در دو لاین شمالی و جنوبی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه بخشی از کریدور شرق به غرب کشور است افزود: برآورد اولیه اعتبار برای این پروژه که شامل حدفاصل عوارضی تاکستان تا ورودی دولت آباد است در حدود ۶۵ میلیارد ریال می‌باشد.

 وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به بار ترافیکی و اهمیت ویژه این محور مواصلاتی در حمل و نقل‌های استانی و ملی، با حمایت مسوولین و مدیران استان این پروژه در کوتاهترین زمان ممکن اجرا شده و به بهره‌برداری برسد.

این مراسم با حضور رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، سید علی موسوی فرماندار قزوین، صادق نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، انصاری مدیر کل بازرسی، قنبری مدیر کل دیوان محاسبات، یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سرهنگ فاضل نیا معاون هماهنگی نیروی انتظامی به اتفاق حامد مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسوولین و مدیران استانی برگزار شد.

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه ی راه‌های این اداره کل پیش از مراسم کلنگ‌زنی در خصوص این پروژه گفت: بهسازی و روکش آسفالت بلوار ورودی شهر ضیاآباد به طول ۱/۷ کیلومتر و عرض ۲۲ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است و این عملیات بخشی از پروژه محور  آب ترش - ضیاآباد – خرمدشت می‌باشد.

قزوینیان با اشاره به موقعیت قرارگیری این مسیر عنوان کرد: با توجه به این که این جاده مسیر اتصال بین مسیرهای قزوین – زنجان – همدان است همواره حجم قابل توجهی از خودروها به ویژه خودروهای سنگین را از خود عبور می‌دهد که برای بهسازی این مسیر از قیرهای در اختیار وزارت راه و شهرسازی و اعتبارات سازمان راهداری استفاده شده است.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به وضعیت نا مناسب این جاده، بهسازی و روکش آسفالت جهت رفع خرابی ها و تامین ایمنی وسایل نقلیه انجام شده است که امیدواریم در نتیجه آن تسهیل در ترافیک عبوری که از جنوب و غرب کشور به سمت شمال می روند را شاهد باشیم.

وی در پایان افزود: با توجه به اهمیت مسیر این اداره کل پیگیر دریافت اعتبارات لازم جهت بهسازی در ادامه کار در محدوده ورسج تا خرمدشت است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از خدمات این اداره کل در حوزه‌های مختلف راه  و شهرسازی گفت: مسیر آب ترش-ضیاآباد-خرمدشت که امروز بخشی از آن مورد بهسازی قرار گرفت از مسیرهای اصلی منطقه و چهار راهی حساس است.

رجب رحمانی با اشاره به پیگیری‌ها و توجهات وزیر راه و شهرسازی برای اتمام و اجرای پروژه‌های ملی استان قزوین عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه‌های در دست احداث در حوزه‌های راهسازی شاهد آسایش و امنیت هرچه بیشتر مسافرین و رانندگان عزیز باشیم.

حامد مانی‌فرمدیر کل راه و شهرسازی استان پیش از مراسم کلنگ زنی در خصوص پروژه طرح ساماندهی تقاطع ورودی شهر ضیاآباد گفت: این طرح با برآورد اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد ریال شامل دور برگردان در یک میدان بیضی شکل است.

مانی فر ضمن اشاره به اهمیت ایجاد این تقاطع هم سطح در ورودی شهر ضیا آباد با توجه به حجم ترافیک عبوری از آن گفت: این طرح ضمن چهار خطه کردن مسیر در این قسمت، دارای یک فاصله بیست متری در وسط تقاطع است که با طراحی المانی بر اساس ظرفیت‌های شهر ضیاآباد، علاوه بر رفع مسایل ترافیکی، جلوه زیباتری برای ورودی شهر ایجاد می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی ویژگی بارز این پروژه را مشارکت مردم منطقه عنوان کرد و افزود: همکاری مردم منطقه ضیا آباد در اهدای زمین های خود برای اجرای این طرح ساماندهی از مهمترین ویژگی‌های این پروژه است.

وی در خصوص ضرورت ساماندهی این تقاطع افزود: شهر ضیاآباد در چهارراه جاده‌های قزوین-زنجان و قزوین-همدان قرار گرفته و حجم ترافیک قابل توجهی را از خود عبور می‌دهد از این رو ساماندهی آن در اولویت قرار گرفته و امیدواریم با همکاری و حمایت‌های ویژه مسوولین محلی و استانی، عملیات احداث آن در موعد مقرر به انجام برسد.

همچنین معاون عمرانی استاندار اقدامات راه و شهرسازی را در حوزه های مختلف قابل توجه دانسته و گفت : با بررسی‌های کارشناسانه و فنی ۲۶ نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شد که یکی از آن‌ها همین ورودی شهر ضیاآباد بوده که به یاری پرودگار عملیات احداث آن از امروز آغاز می‌شود.

حبیبی در این رابطه افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز و تکمیل شبکه آزادراهی و بزرگراهی استان شاهد افزایش ایمنی هرچه بیشتر محورهای مواصلاتی استان باشیم که همواره از اهداف و اولویت های مسوولین استان است.

در پایان مراسم نیز با اهدای لوح یادبود از کسانی که زمین‌های خود را برای اجرای طرح تقاطع ضیاآباد اهدا کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

نظر شما