شناسهٔ خبر: 142663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن استان عنوان شد؛

مجوز یک‌هزار میلیارد ریالی کمک به زیرساخت اقدام ملی در استان مرکزی دریافت شد

انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: مجوز یک‌هزار میلیارد ریالی برای کمک به زیرساخت طرح اقدام ملی مسکن با حمایت استاندار و پیگیری راه و شهرسازی دریافت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)، حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این مجوز از صندوق ملی مسکن گرفته شده که در سطح کشور بی‌سابقه است تا با این اعتبار اجرای طرح ملی مسکن سرعت گیرد.

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی سهمیه استان ۷۷ هزار و ۱۲۷ واحد بوده که ۱۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر ثبت نام کردند و ۹۱ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

در این طرح زمین برای ۳۴ هزار و ۸۲۹ واحد، تامین و برای ۲۷ هزار و ۸۴ واحد تعریف شده و هزار و ۱۰ واحد در مراحل پایانی و تحویل قرار دارند.

طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اراک در اراضی ۷۰ هکتاری اوقافی حدفاصل دانشگاه پیام نور اراک تا حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء (ع) با زیربنای یک‌میلیون و ۲۶۷ هزار مترمربع بزرگ‌ترین پروژه مسکن کشور است.

استاندار مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: الحاق ۹۵ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های آشتیان و مأمونیه به تصویب نهایی رسید که مطالبه مردم بود و این الحاق در برخی شهرهای استان رویداد کم سابقه‌ای است.شهرداران و فرمانداران شهرهای که الحاق دارند باید با همراهی روسای ادارات راه و شهرسازی، کارسازی و حل و فصل مسائل اجرایی را تسریع کنند.

وی ادامه داد: در شهرهایی که به علت کمبود زمین عقب افتادگی وجود دارد بنیاد مسکن و راه و شهرسازی باید موضوع را به‌عنوان یک کارویژه دنبال کنند همچنین در حوزه صنعتی‌سازی ساختمان شرکت‌هایی فعالیت دارند که می‌توانند با سرعت عمل و راندمان بالا کار ساخت مسکن را به پیش ببرند، لذا اداره کل راه وشهرسازی باید به صورت ویژه موضوع صنعتی سازی را دنبال کند.

مخلص الائمه ادامه داد: برای پروژه بزرگ مسکن ملی اراک تصمیماتی خوبی اتخاذ شده تا پیمانکاران جدید بدعهدی گذشته را جبران کنند و از طرفی دستگاه‌های متولی نیز باید نسبت به این پروژه حساسیت ویژه داشته باشند ودر زمینه پرداخت تسهیلات مسکن عملکرد برخی بانک‌ها در استان قابل قبول است و بانک‌هایی که مشخص نیست به چه دلیل تخصیصی نداشته‌اند باید پاسخگو باشند.

در این نشست روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان و موضوع تأمین زمین در برخی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.