شناسهٔ خبر: 142689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در سفر یکروزه به شهرستان شیروان خبر داد؛

نیاز بیش از ۲۰۰ هکتار زمین جهت طرح نهضت مسکن و قانون جوانی جمعیت در شیروان/ ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شیروان

شورای مسکن شیروان در خراسان شمالی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: شورای مسکن شهرستان شیروان با محوریت بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان و همچنین بررسی دیگر مسائل حوزه مسکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جلسه شورای مسکن شهرستان شیروان روز چهارشنبه یکم شهریور سالجاری و به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل زاده، فرماندار شیروان،  میرکریمی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، وثوقی، مدیرکل دفتر فنی استان و دیگر مدیران کل و روسای این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شیروان برگزار شد.

سیدعلی میرکریمی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه گفت: در شهر شیروان بیش از ۲۰۰ هکتار زمین در بحث قانون جوانی جمعیت و همچنین طرح نهضت ملی مسکن نیاز داریم که با تشکیل قرارگاه جهادی رفع مشکل تامین اراضی نهضت ملی مسکن شیروان و پیگیری های خوبی که صورت گرفت حدوداً ۲۰۰ هکتار زمین در شیروان شناسایی شد و کار توافق و الحاق به صورت موازی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ نفر در طرح قانون جوانی جمعیت در شیروان ثبت نام کردند که تامین زمین این تعداد نیز در حال انجام است و با توافق و الحاق همین ۲۰۰ هکتار تامین زمین این قانون نیز انجام خواهد شد و به محض توافق هرکدام از این زمین های پیشنهادی سریعاً تحویل زمین انجام خواهد شد.

میرکریمی به پیشرفت خوب کوی وحدت شیروان اشاره کرد و افزود: در کوی وحدت شیروان هر روز شاهد تغییرات در پیشرفت فیزیکی طرح های در حال اجرا هستیم و انشاالله با اجرای کامل آماده سازی این شهرک طرح فضای سبز نیز اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه اضافه کرد: تاکنون در شهر شیروان ۱۰۳۰۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۷۸۳ نفر تایید شدند و ۱۵۴۶ نفر نیز آورده اولیه خود را واریز کردند.

گفتنی است طی هفته جاری احداث بیش از هزار و ۳۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط قرارگاه امام حسن (ع) در راستای ساخت واحدهای مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امام، بهزیستی ، بنیاد شهید در شهر شیروان آغاز شد و این واحدها به صورت دو طبقه می باشند و طوری طراحی آن انجام شده است که طبقه ی همکف این واحدها نیز یک واحد محسوب خواهد شد و در کل سه واحد در نظر گرفته شده است.

لازم به یادآوری است معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه دکتر جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل زاده، فرماندار شیروان، میرکریمی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی و دیگر مدیران کل از پروژه ها و زمین های پیشنهادی بازدید کردند.