شناسهٔ خبر: 142938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دولت سیزدهم رقم خورد؛

رشد ۲.۵ برابری اعتبارات بخش حمل ونقل استان خراسان جنوبی

شست خبری هفته دولت خراسان جنوبی سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات بخش حمل ونقل استان در دولت سیزدهم ۲ و نیم برابر افزایش یافته است و در همه شهرستان‌ها پروژه فعال داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) میرمحمد مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت بیان کرد: سه اولویت برای تکمیل باندهای دوم استان در دستور کار قرار دارد که شامل اتصال معبرهای اصلی، تکمیل دوبانده‌ سازی ۲ کریدور اصلی کشور که از خراسان جنوبی می‌گذرد و اتصال تمامی مراکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراهی کشور است.

مودی با بیان اینکه ۲ هزار کیلومتر جاده‌های استان و شبکه بزرگراهی برای دوبانده‌ سازی نیازسنجی شده است گفت: تاکنون ۸۵۰ کیلومتر باند دوم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۵۵۰ کیلومتر به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است که هفته دولت امسال ۴۴ کیلومتر آن با اعتبار ۸۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درخصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن استان بیان کرد: راه‌آهن شرق یکی از طرح‌های ریلی بزرگ کشور است که با استجازه مقام معظم رهبری، اختصاص اعتبار از محل تهاتر نفتی راهگشای اعتباری این طرح بزرگ شد.

مودی گفت: جلسات اختصاص اعتبار از این محل به طور مستمر در حال انجام است و به نتایج خوبی رسیده لذا پیش‌بینی می‌شود به زودی عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.