شناسهٔ خبر: 143009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛

۲ هزار و ۵۴۳ واحد مسکن در خراسان شمالی افتتاح می شود

افتتاح مسکن خراسان شمالی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از افتتاح ۲۵۴۳ واحد مسکن با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی تصریح کرد: در چهارمین روز از هفته دولت و به صورت ویدئو کنفرانسی، افتتاح همزمان ۲۵۴۳ واحد مسکن با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر راه و شهرسازی در روز یکشنبه ۵ شهریور سالجاری در استان خراسان شمالی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد ۲۵۴۳ واحد مسکن شامل مسکن شهری، مسکن مهر، نوسازی مسکن در بافت فرسوده، خودمالکی، گروه های ساخت و مسکن روستایی در سطح استان خراسان شمالی می باشد.

میرکریمی ابراز کرد: در خراسان شمالی بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار واحد در نقاط شهری و بیش از ۹ هزار واحد در روستاها قرار دارد.

وی به بحث سهمیه مسکن استان اشاره کرد و افزود : طی ۴ سال در استان خراسان شمالی می بایست حدود ۴۶ هزار واحد مسکن شهری و روستایی احداث شود که طی یکسال ۱۲ هزار واحد خواهد شد که انشالله بتوانیم با کمک دستگاه های ذیربط این مسکن ها را به اتمام برسانیم.

میرکریمی در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی واجد شرایط هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: در طرح جوانی جمعیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر حائز شرایط شدند.