شناسهٔ خبر: 143022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح می شود

بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به افتتاح پروژه های اداره کل در هفته دولت تصریح کرد: در چهارمین روز از هفته دولت و به صورت ویدئو کنفرانسی، افتتاح همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکن با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر راه و شهرسازی در روز یکشنبه ۵ شهریور سال جاری در کشور و ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن شامل مسکن شهری، مسکن مهر، نوسازی مسکن در بافت فرسوده، خودمالکی، گروه های ساخت و مسکن روستایی در سطح استان است.

بیات منش اظهار کرد: در خوزستان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور متعلق به خوزستان است، افزود: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال ( تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مربوط به مسکن حمایتی است، گفت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

وی افزود: استان خوزستان در بحث مسکن حمایتی با مشکل مواجه است که با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، می‌توان ظرف یک سال عقب افتادگی‌ها را جبران کرد. با توجه به تمایل مردم استان به خانه های ویلایی بیشتر است لذا بنا داریم از الگوهای ویلایی‌سازی و تراکم پایین به جای آپارتمان استفاده کنیم.

بیات‌منش گفت: برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد در قالب طرح مسکن حمایتی، ۴ هزار هکتار زمین با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که ۲ هزار هکتار آن شناسایی شده و بخش دیگر آن از طریق مولدسازی تامین خواهد شد تا به مردم فشاری وارد نشود.