شناسهٔ خبر: 143025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی محور دهلران به زرین آباد در استان ایلام

کلنگ زنی دهلران ب زرین آباد.JPG کلنگ احداث قطعه اول جاده حاضرمیل - چم سرخ (دهلران به زرین آباد و میمه) به مناسبت هفته دولت به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، طی مراسمی با حضور نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دهلران، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان و جمعی از مردم شهرستان دهلران و بخش زرین آباد قطعه اول جاده دهلران به زرین آباد کلنگ زنی شد.

ذبیح الله تاج بخش معاون مهندسی و ساخت این اداره کل در این مراسم گفت: پروژه ای که امروز کلنگ زنی شد قطعه ای به طول ۲.۵ کیلومتر از مسیر حاضر میل به چم سرخ است که مبلغ قراداد آن بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: با احداث جاده چم سرخ حاضر میل نه تنها زرین آباد بلکه بخش میمه و شهرستان ملکشاهی به نوعی از بن بست جغرافیایی خارج می شوند و با کمترین مسافت ممکن، جنوب استان به شمال استان متصل می شود.

تاج بخش خاطر نشان کرد: از ویژگی های بارز مسیر چم سرخ به حاضر میل می توان به احیای روستاهای متروکه در اطراف محور و کمک به حمل و نقل ورونق اقتصادی  در منطقه اشاره نمود.  همچنین  نقش پدافندی محور که در زمان دفاع مقدس همواره بعنوان جایگزین محور ایلام مهران دهلران نقش موثری ایفا نموده است ،حائز اهمیت می باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی سازی استان ایلام در خصوص عملیات اجرایی این طرح گفت: برای اجرای  قطعه اول مسیر حاضر میل به چم سرخ   ۳۸۰۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری و ۳۵۰۰۰۰ متر مکعب خاکریزی انجام خواهد شد و همچنین ۱۱ دستگاه پل و ۱۴۵ متر دیوار حائل احداث خواهد شد.

بهزاد علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: برای تامین اعتبار این طرح و قرار گرفتن این طرح در ردیف اعتبارات ملی تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که خوشبختانه این تلاش‌ها به نتیجه رسید که با این وجود انشاالله دیگر شاهد توقف عملیات اجرایی طرح به دلیل تامین اعتبار نباشیم و عملیات اجرایی قطعات دیگر مسیر نیز به زودی به انجام برسد.

لازم به ذکر است مسیر چم سرخ به حاضر میل در مجموع ۶۷ کیلومتر می باشد که در سال‌های گذشته از سمت زرین آباد ۱۲ کیلومتر آن به انجام رسیده و ۵ کیلومتر دیگر نیز تا مرحله رو سازی احداث شده است و در آینده نزدیک قطعات دیگری از مسیر اجرایی خواهد شد.