شناسهٔ خبر: 143119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان؛

۱۰۹ نقطه پرحادثه در راه‌های استان اصفهان شناسایی شد

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از شناسایی ۱۰۹ نقطه پرحادثه در راه‌های استان اصفهان خبر داد و گفت: ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی امسال در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در راه‌های استان اصفهان اظهار کرد: با هدف حذف نقاط پرحادثه و توسعه راه ها، ۱۷۱ کیلومتر راه در قالب ۲۷ قرارداد راهسازی در سطح استان اصفهان در حال احداث است. 

وی افزود: با برنامه ریزی‌های بعمل آمده در مجموع ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی امسال در استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد. 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: ۳۶۶ دستگاه آبرو و ۲۹ دهانه پل های تقاطع های بزرگ تر از هشت متر هم براساس قراردادهای راهسازی فعال استان اصفهان در حال احداث است. 

وی اظهار کرد: این اداره کل در صورت تأمین منابع مالی، ظرفیت احداث سالانه، ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سطح استان اصفهان را دارد. 

شاهسوندی افزود: محورهای دلیجان – میمه – اصفهان، اصفهان- شیراز، اصفهان- نایین و اصفهان- شهرکرد، محورهای مستعد تبدیل به آزادراه هستند، همچنین بزرگراه ذوب آهن، اصفهان- کاشان – قم، اصفهان- دلیجان و اصفهان- شهرضا پر رفت و آمدترین محورهای استان اصفهان محسوب می‌شوند. 

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه نخست حمل بار و مقام سوم حمل مسافر را در کشور دارد، گفت: باید توجه داشت که استان اصفهان با یکصد و هفت هزار کیلومتر مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود همچنین بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می گذرد، از این رو ساخت و ارتقاء راه‌های استان در اولویت است.