شناسهٔ خبر: 143152 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ سال اخیر؛  

۸ هزار و ۵۰۰ برگ سند تک برگی برای اراضی دولتی استان اصفهان اخذ شد

محمد کیانی - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در دو سال اخیر و در راستای اجرای قانون حدنگار ۸ هزار و ۵۰۰ برگ سند مالکیت تک برگی برای اراضی دولتی استان به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمدکیانی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص زمین‌های تحویل و تحول شده با منابع طبیعی در استان اظهار کرد: در دو سال اخیر صورتجلسه تحویل و تحول برای حدود ۳۳ هزار هکتار اراضی ملی داخل حریم شهرها انجام که برای بیشتر آنها سند مالکیت تک برگی اخذ و مابقی نیز در حال پیگیری است.    

وی با اشاره به اقدامات به عمل آمده در راستای تحصیل اراضی در محدوده و حریم شهرهای استان افزود: در دوسال گذشته تحصیل حدود ۲۱۹ هکتار زمین در محدوده شهرها با صدور سند مالکیت تک برگ به نام دولت انجام و همچنین حدود ۱ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در داخل حریم شهرها نیز اسناد تک برگی آنها به نام دولت صادر شده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت، ۲ هزار و ۵۰ قطعه تفکیک زمین در استان انجام و ۸ هزار و ۵۰۰ برگ سند مالکیت تک برگی به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.     

وی گفت: در راستای واگذاری اراضی به دستگاه‌های دولتی و سایر اشخاص حقوقی، ۱۲۴ هکتار زمین در دو سال اخیر با کاربری زمین‌های اداری، تأسیسات شهری و... واگذار شده است.    

کیانی ادامه داد: همچنین ۵۰۳ قطعه زمین به اقشار ویژه از جمله خانواده‌های ایثارگران و زمین به دو هزار و ۶۵۰  نفر از دیگر اشخاص واگذار شد.    

وی بیان کرد: در استان اصفهان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۶۰۰ قطعه زمین به مشمولین این طرح تخصیص و تحویل شده است.