شناسهٔ خبر: 143186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان:

۴۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سقز از راه آسفالته برخوردارند

کردستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سقز گفت: شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته این شهرستان در بخش روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۴۵ درصد و در بخش زیر ۲۰ خانوار ۳۸ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) محمود روحانی زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سقز اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان سقز از نظر وسعت دومین شهر استان به شمار می آید اما در زمینه شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته کم برخوردار ترین شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی اعتبارات جهشی به این شهرستان اختصاص یافت، افزود: سال گذشته در اقدامی جهادی ۳۴ کیلومتر آسفالت راه روستایی در این شهرستان انجام شد که نسبت به سال های گذشته افزایش دو برابری داشت.

روحانی زاده اذعان کرد: شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته این شهرستان در بخش روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۴۵ درصد و در بخش زیر ۲۰ خانوار ۳۸ درصد می باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سقز خاطر نشان کرد: در راستای افزایش این شاخص، امسال نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان مقرر شد بیشترین اعتبار برای حوزه راهداری شهرستان در نظر گرفته شود.

وی از آسفالت ۷ کیلومتر راه روستایی از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: از این میزان ۵ کیلومتر آن مربوط به راه ارتباطی نوبهار _ قلندر است که این اقدام روستاهای کردستان و آذربایجان غربی را به هم متصل می کند و تحولی در منطقه به شمار می آید.

روحانی زاده گفت: براساس هدف گذاری صورت گرفته تا پایان فصل عمرانی در مجموع ۳۰ کیلومتر آسفالت انجام شود. گفتنی است شهرستان سقز دارای هزار و ۷۰ کیلومتر راه روستایی است.