شناسهٔ خبر: 14324 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

بازدید معاونان وزیر از دو استان ایلام و گیلان / برنامه‌های آذربایجان غربی برای احیای بافت‌های ناکارآمد استان / استقرار اکیپ‌های راهداری زمستانه در محورهای کشور

آزادراه بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های عمرانی استان‌های ایلام و گیلان، اعلام برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی و حوزه عمران و بهسازی استان آذربایجان غربی در ستاد ملی بازآفرینی این استان برای احیای بافت‌های ناکارآمد و همچنین اعلام آمادگی و استقرار اکیپ‌های راهداری زمستانه در اکثر محورهای کشور از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

نام استان

پروژه بزرگراهی سه راهی محمدآباد- نصرآباد در بخش جرقویه اصفهان به طول حدود هفت کیلومتر در آینده‌ای نزدیک توسط یکی از مقامات استانی مورد افتتاح رسمی قرار می گیرد.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های اصلی و فرعی با اعلام پیشرفت ۶۵ درصدی پل غدیر بر روی زاینده رود و تقاطع غیرهمسطح مدیسه تکمیل این پروژه را در صورت تامین اعبتار تا پایان سال جاری عنوان کرد.

بر اثر جاری شدن سیل در استان اصفهان که هفته گذشته روی داد و طی آن شیب شیروانی راهها ، شانه‌راهها ، سیل بندها ، ابنیه فنی و بستر راهها تخریب شد، بیش از ۱۹ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

با انجام لایه دوم آسفالتی سطح بهره برداری پروژه باند دوم جاده علویجه به سمت پلیس راه اصفهان – تهران در استان اصفهان از نقطه نظر کیفی و شاخصهای عددی برای ۱۲ سال با نمره ۹۰ تا ۱۰۰ بدون کوچکترین تغییر باقی خواهد ماند.

اصفهان

 رئیس شورای شهر مشهد ضمن تأکید بر اهمیت اجرای طرح مشهد ۲۰۱۷ در کشور بیان کرد: بدون شک مشهد از ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری و تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی جهان اسلام برخوردار است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي با اشاره به اهميت مديريت مناسب راهداري زمستاني گفت: با تمهيدات فراهم شده و هماهنگي‌هاي صورت گرفته با اداره تابعه، دستگاه‌هاي ذيربط و پيمانكاران، امسال هماهنگ‌تر از قبل به استقبال زمستان می رویم.

خراسان رضوی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته را عاملی برای آشکارسازی نقاط ضعف و قدرت در کشور دانست و گفت: رعایت حقوق شهروندی که هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود قطعا باعث پیشبرد فعالیت‌ها در سطح کشور می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اعلام کرد: این منطقه با امضای ۱۰ فقره قرار داد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال در ۶ ماهه نخست سال جاری، به یکی از کانون‌های مهم جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور مبدل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به بهسازی ۳۰ کیلومتر جاده‌های استان٬ ساخت سالن جدید ترانزیت مسافر و توسعه پارکینگ مرز شلمچه گفت: پیش‌بینی می‌شود مشکلات تردد زوار حسینی از مرز شلمچه در ایام منتهی به اربعین تا ۷۰ درصد کاهش یابد.

خوزستان

عضو ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری آذربایجان شرقی گفت: بازآفرینی بافت‌های فرسوده و توانمند‌سازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی از جمله برنامه‌های این ستاد در استان است که با همکاری وزارت راه و کمیته‌های مرتبط اجرای آنها را پیگیری می‌کنیم.

شهردار خوی با اشاره به این که میزان بافت فرسوده شهر ۱۰ درصد از مساحت کل خوی است، از همکاری با اداره میراث فرهنگی در بازسازی بخشی از بافت تاریخی شهر خبر داد.

شهردار شهرستان بوکان با بیان این‌که برای جلب مشارکت حداکثری مردم در بهسازی بافت‌های ناکارآمد برای متقاضیان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده است گفت: شهرداری به مالکانی که برای بهسازی ملک خود اقدام کنند تا ۵۰ درصد در عوارض ساختمانی در هنگام اخذ پروانه تخفیف می‌دهد.

شهردار مهاباد در استان آذربایجان غربی اعلام کرد: بافت فرسوده اعم از بافت تاریخی شهر با همکاری اداره‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی بازآفرینی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اعلام خبر احداث خط‌آهن ارومیه – تبریز توسط سرمایه‌گذار خصوصی در ستادملی بازآفرینی شهری گفت: تکمیل خط‌آهن قدیمی ارومیه- تبریز که از شهرهای میاندوآب و نقده می‌گذرد و همچنین توانمندسازی حاشیه نشینان در دستور کار قرار دارد.

آذربایجان غربی

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه در جلسه كمیته بحران این اداره دستور شروع طرح زمستانی را یك ماه زودتر از موعد مقرر صادر كرد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور و تلاش وزارت راه و شهرسازی در دوسال اخیر بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۸ پروژه راه روستایی در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه از مشخص شدن مکان جدید بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی کرمانشاه خبر داد و گفت: این تغییر مکان به دلیل افزایش تعداد تخت‌ها و تغییر نقشه ساخت این بیمارستان اتفاق افتاده است.

عبداله بهادري گفت: در ۶ ماهه نخست امسال با حذف بطور ميانگين ۴۰ درصد از نقاط حادثه خيز استان ميزان تصادفات را ۱۲ درصد كاهش دادیم.

کرمانشاه

مدیرکل اداره راه و شهرسازی گلستان از استقرار ۴۰ اکیپ راهداری زمستانه در نقاط برفگیر و محورهای استان در روزهای اخیر خبر داد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی گلستان تشکیل میز زنان را فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت: درحال حاضر اقدامات لازم برای اجرای این طرح در استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتداي سال ۹۴ تاكنون،۲۳ محور اصلي و فرعي استان به طول حدود ۱۰۵ كيلومتر روكش آسفالت شد.

گلستان

مدیر راهداری اداره‌کل راه وشهرسازی استان مرکزی از استقرار بیش از ۲۴۰ نیروی راهداری زمستانه در محورهای استان مرکزی خبر داد.

مرکزی

عبدالهاشم حسن‌نيا معاون راهداري سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور به همراه سید کمال الدین مير‌جعفريان مديركل راه و شهرسازي استان ايلام از محورهاي سيل زده استان ايلام و پروژه هاي محور اربعين بازديد كردند.

مدير كل راه وشهرسازي استان ايلام اعلام کرد: با تمام توان در حال آماده سازي محورهاي منتهي به مرز بين المللي مهران (محور اربعين) براي حضور زائران ابا عبداله الحسين (ع) هستیم.

ایلام

مدير كل اداره راه و شهرسازي ايرانشهر از بهره‌برداری ۱۵ كيلومتر از بزرگراه ايرانشهر - خاش تا پایان امسال در این منطقه خبر داد.

ایرانشهر

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از ۱.۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر طی هفت ماه اخیر خبر داد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: باهدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه تعمیرات اساسی جرثقیل شماره ۶ بندر شهید رجایی با تلاش متخصصان داخلی این بندر با موفقیت انجام شد.

هرمزگان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین از افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی تاکستان تا یک ماه دیگر در این استان خبر داد و گفت: این بیمارستان در حال حاضر از پیشرفتی ۹۷ درصدی برخوردار بوده و به زودی نیز برای تجهیز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین در خصوص اهمیت اجرای قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در کشور بیان کرد: قطعا حبس اطلاعات به بدنه سازمان‌ها و کل جامعه لطمه وارد کرده و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

قزوین

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور با هدف بازدید از بیمارستانهای در حال احداث لنگرود، لاهیجان و رشت به گیلان سفر کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی: طی دو ماه آینده لاین زیر و روی تقاطع غیر همسطح فومن در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

گیلان

رئیس اداره راه و شهرسازی اهردر آذربایجان‌شرقی از پایان عملیات ساخت و آسفالت قطعه اول بزرگ راه اهر - تبریز به طول ۲۰ کیلومتر تا ورودی گردنه گویجه بیل و باهزینه‌ای بر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۸ محله در تبریز و ۱۰ درصد مساحت شهر و ۲۰ درصد جمعیت این شهر در محدوده سکونت‌گاه‌های غیر رسمی قرار دارند و در مجموع نیز ۳۰ درصد جمعیت استان در سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی زندگی می‌کنند.

آذربایجان شرقی

مدیر ساخت و توسعه استان البرز از افتتاح محور آتش‌گاه - نوجان - جاده چالوس به صورت آزمایشی در این استان خبر داد.

البرز

در جلسه هم‌اندیشی راهداری زمستانی سیستان وبلوچستان که با حضور فرمانده نیروی‌انتظامی ، فرماندهان پلیس‌راه و مسئولان اداره راه و شهرسازی استان اعلام شد ۲۵ اکیپ با ۱۸۱ نفر راهدار آماده خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی استان هستند.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌های شریانی استان به بزرگراه تبدیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه‌ای که با حضور فرماندار و شهرداران شهرستان کیار در محل فرمانداری برگزار شد گفت: با پیگیری های انجام گرفته توسط مسئولین ذیربط از امروز پیمانکار در تونل زره فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد.

چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه وشهرسازی اردبیل با اشاره به اینکه متعهد می‌شوم تا پایان سه‌ماهه اول سال ۹۵، همه مسکن مهر استان را یکجا به متقاضیان واگذار کنیم، گفت: به‌زودی در جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درباره محور خلخال -اسالم و گردنه حیران تصمیم‌گیری خواهد شد.

اردبیل

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اولین اعتبارنامه این دوره از منتخبان نظام مهندسی ساختمان در شیراز به هیئت مدیره جدید آن اعطا خواهد شد.

فارس

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان کردستان، میزان راه‌های روستایی کردستان را شش هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: اکنون از این مقدار دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن معادل ۴۵ درصد آسفالت است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از خسارت ۳۵ میلیارد ریال بر اثر بارش‌های اخیر به راه‌های استان خبر داد.

کردستان

همزمان با سفر دو‌ روزه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه به استان بوشهر ،عصر دوشنبه -۱۸آبان ماه- پروژه های تعیین شده روز اول در بنادر بوشهر و خارک ، افتتاح شد.

بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در پنجمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اجرایی شدن پروژه راه آهن از امور زیر بنایی و اولویت‌های مهم این استان است که مسئولان باید تلاش کنند این پروژه هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از خسارت ۱۳۰۳ میلیارد ریالی سیل به راههای استان خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال جاري از ۲۰۳ مورد تجاوز به حریم راه در طول محورهای مواصلاتي استان لرستان جلوگیری شده است .

لرستان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی از بازگشایی محور منوجان – بندرعباس در جنوب کرمان که بر اثر بارندگی شدید و ریزش کوه مسدود شده بود خبر داد.

کرمان جنوبی

نظر شما