شناسهٔ خبر: 143310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام شد؛

قرعه کشی و واگذاری زمین برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان شهرستان تیران و کرون

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از برگزاری مراسم قرعه کشی جهت واگذاری ۵۰ پلاک مسکونی به ۱۰۰ نفر از فرهنگیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: مطابق با تفاهمنامه همکاری فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش، تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز آموزش‌ و پرورش و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و منابع مالی و امکانات موجود هر دو وزارتخانه‌ در ۳۲ استان کشور، هدف‌گذاری شد.  

 وی با بیان اینکه در شهرستان تیران و کرون در این خصوص از ظرفیت راه و شهرسازی برای واگذاری زمین استفاده شده، گفت: طی صورتجلسه‌ای تعداد ۵۰ پلاک مسکونی به مساحت خالص ۱۰ هزار و ۵۲۳ متر مربع به بنیاد مسکن شهرستان تحویل شد تا به صورت گروه‌های دو نفره به فرهنگیان واجد شرایط برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی تخصیص داده شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون افزود: در زمان بازگشایی سامانه طرح‌های حمایتی مسکن جهت ثبت نام متقاضیان، بیش از ۱۸۰ نفر از فرهنگیان شهرستان با تعداد خانوار ۶۳۲ نفر اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش و بررسی شرایط، حدود ۱۰۰ نفر از آنان واجد شرایط شناخته شدند.  

وی بیان کرد: در این رابطه طی برگزاری مراسم قرعه کشی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، تخصیص زمین به ۱۰۰ خانواده واجد شرایط فرهنگیان شهرستان تیران و کرون انجام شد.  

کاشفی خاطرنشان کرد: این اراضی از زمین‌های مرغوب دولتی در شهر تیران است که دارای طرح تفکیکی مصوب بوده و تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی آن نیز تامین شده است.  

وی افزود: با تصمیمات اتخاذ شده در جلسات شورای مسکن شهرستان تیران و کرون و جهت رفاه حال فرهنگیان مقرر شد پروانه ساختمانی این زمین‌ها اخذ و سپس اراضی میخکوبی و تحویل شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون تصریح کرد: فرهنگیان موظف هستند ظرف مهلت مشخص براساس بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، نسبت به شروع عملیات عمرانی اقدام کنند.