شناسهٔ خبر: 143385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

برخوردار ۹۸.۷درصد روستاهای همدان از راه آسفالته/ افتتاح ۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در هفته دولت۱۴۰۲

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از افتتاح ۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در استان همدان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: ۹۸.۷ درصد راه های روستایی استان همدان آسفالت شده است که  فقط کمتر از 2 در صدر از روستا ها آسفالت نشده اند که شامل ۱۳ روستا بوده و اکثر این روستاها نیز زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی افزود: هم اکنون عملیات آسفالت راه های روستایی: دولت آباد- ورکش ، بابا رستم-قشلاق، تواله-اسدآباد، شریف آباد-اکبر آباد، پریان، هریرز و مالچه- ایرانه جمعا به طول ۲۰ کیلومتر به اتمام رسیده است و در طی هفته دولت افتتاح خواهند شد.

آهکی بیان کرد: هم اکنون عملیات ساخت ۱۰ کیلومتر از راههای روستایی استان در دست اقدام اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان قرار دارد و امیدواریم با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار مورد نیاز در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون افزون بر ۸۰ کیلومتر از راه های روستایی استان بهسازی و روکش آسفالت شده است و این عملیات تاپایان فصل کاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: همدان در برخورداری از راه های روستایی آسفالته رتبه سوم کشور را داراست و با برنامه ریزی های انجام شده امیداوریم عملیات ساخت راه روستایی ۱۳ روستا باقی مانده نیز بزودی تکمیل شود.