شناسهٔ خبر: 143387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واجد شرایط شدن ۳۹۸ خانوار در طرح جوانی جمعیت اسفراین

بازدید از شهرستان اسفراین در خراسان شمالی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: در طرح قانون جوانی جمعیت در شهرستان اسفراین نیز ۳۹۸ نفر تایید شدند و بعد از الحاقات و توافقات به تک تک نفرات زمین واگذار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سید علی میرکریمی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی روز دوشنبه ششم شهریور سال جاری در پنجمین روز از هفته دولت در بدو ورود به شهرستان اسفراین به سراغ همکاران خود در اداره راه و شهرسازی اسفراین رفت و از نزدیک هفته دولت و روز کارمند را به این عزیزان تبریک گفت و پای درد و دل این عزیزان نشست.

وی تصریح کرد: در شهرستان اسفراین برای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت نیاز به ۱۵۰ هکتار زمین داریم که اولویت اداره کل راه و شهرسازی استان بر زمین های داخل محدوده شهر است که اگر زمینی داخل شهر موجود نبود به سراغ توافق با اشخاص خواهیم رفت.

میرکریمی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اسفراین بیش از ۹ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود چهار هزار نفر واجد شرایط شده اند.

وی به احداث باند دوم محور اسفراین به سمت سبزوار اشاره و عنوان کرد: با هماهنگی هایی که این اداره کل و نماینده شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت گرفت پیگیر عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اسفراین به سمت سبزوار به طول ۱۰ کیلومتر هستیم.

وی ابراز کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت در شهرستان اسفراین نیز ۳۹۸ نفر تایید شدند و بعد از الحاقات و توافقات به تک تک نفرات زمین واگذار خواهد شد.

میرکریمی به محور اسفراین به بجنورد اشاره کرد و افزود : برای سال ۱۴۰۲ از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که انشاالله تا پایان شهریور بنا به قول مساعد معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه تزریق خواهد شد و مابقی نیز تا پایان سال تخصیص خواهد یافت که با این اعتبار انشالله قسمت عمده مسیر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود : محور اسفراین به بجنورد به طول ۱۰ کیلومتر از اسفراین تا پلیس راه اسفراین و با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

لازم به ذکر است سیدعلی میرکریمی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان به همراه معاونین خود به دیدار حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه شهرستان اسفراین و همچنین دکتر نوری، فرماندار اسفراین رفتند و در خصوص پروژه ها و طرح های راه و شهرسازی در شهرستان اسفراین گفتگو کردند.

گفتنی است میرکریمی در پایان سفر یکروزه از طرح های و پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان اسفراین شامل زمین های طرح نهضت ملی مسکن، قانون جوانی جمعیت، پروژه های بازآفرینی و محور اسفراین به سمت بجنورد به همراه معاونین خود بازدید کرد.