شناسهٔ خبر: 143421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی در گلستان در حال انجام است

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی در آیین افتتاح دو هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی به مناسبت هفته دولت گفت: در استان گلستان مجموعا ۱۲ هزار واحد در بخش های مختلف در حال احداث می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: اگرچه در گلستان اراضی مرغوب کشاورزی مانع بزرگی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن می باشد، اما با این وجود تا کنون ساخت مسکن در این استان روند خوبی دارد.

وی افزود: مجموعاً بیش از ۱۰۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و در استان مجموعا ۱۲ هزار واحد در بخش های مختلف در حال احداث می باشد.

ملک با بیان اینکه پروژه های مسکن در قالب خودمالکی، گروه ساخت، مسکن مهر و دولتی ساخته می شود، گفت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن پروژه های مسکن مهر باقیمانده در قالب نهضت ملی مسکن فعال شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از مجموع واحدهای قابل افتتاح در هفته دولت، ۳۰۷ واحد جزو پروژه‌های مسکن مهر بوده که به متقاضیان تحویل داده شد.

وی از افزایش میزان تسهیلات مسکن خبر داد و افزود: میزان تسهیلات تمامی پروژه‌های مسکن استان گلستان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که مابه‌التفاوت تسهیلات بعد از انعقاد قرارداد با بانک‌ها پرداخت می‌شود.

ملک همچنین تصریح کرد: پیش از این میزان سود تسهیلات مسکن ۲۳ درصد بوده که با موافقت شورای پول و اعتبار این میزان به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

استاندار گلستان نیز در آیین افتتاح پروژه‌های مسکن در هفته دولت گفت:افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها در استان موجب امیدآفرینی در جامعه می شود.دکتر زنگانه ادامه داد: افتتاح ۲ هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی در استان گلستان، کار بسیار بزرگی بوده و از هفته دولت تا سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان، پروژه‌های زیادی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: موضوع مسکن یکی از موضوعات اساسی و ماموریت‌های ویژه‌ای است که ما در استان گلستان آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

استاندار گلستان همچنین تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات صورت گرفته‌است که در اثر آن شاهد روند کاهشی در قیمت مسکن در گلستان بودیم.

زنگانه در انتها گفت: برگزاری جلسات منظم شورای مسکن و اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی در دولت سیزدهم موجب بن بست شکنی و رفع مشکلات در استان شده است. گفتنی است همزمان با هفته دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به صورت متمرکز در سراسر کشور با حضور ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

در استان گلستان نیز به همین مناسبت، دو هزار و ۸۵۴ واحد شهری و روستایی با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان افتتاح گردید.