شناسهٔ خبر: 143425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی وضعیت تردد محورهای اصفهان در ایام اربعین و تعطیلات پایانی ماه صفر

پيش‌بيني وضعيت  تردد محورهاي استان در ايام اربعين و تعطيلات پاياني ماه صفر فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با در نظر گرفتن تحلیل و بررسی اطلاعات تردد بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته از افزایش تردد و سرعت در سطح محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرزاد دادخواه اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام عزاداری اربعین حسینی و ایام 28 و 30 صفر ضمن  تحلیل و بررسی اطلاعات تردد بازه‌های زمانی مشابه در سال‌های گذشته و نظر به نزدیکی تقریبی الگوی تقویم سفر در سال جاری به صورت تقریبی با سال 1397 انتظار می‌رود، تغییرات تردد در محورهای استان روندی مشابه سال مذکور داشته باشد. و با افزایش تردد و سرعت،  بصورت نسبی در محورهای استان رو به رو باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: نمودار روند تغییرات تردد استان در تعطیلات مشابه سال گذشته و همچنین اسامی‌ محورهایی با پیش‌بینی بیشترین تغییرات تردد در بازه زمانی مذکور و نیز اهم شاخص‌های آماری قابل پیش‌بینی بوده، که می‌تواند شاخصی برای برنامه‌ریزی در جهت ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش حوادث احتمالی باشد.
دادخواه با اشاره به پیش‌بینی افزایش حداقل 7 درصدی متوسط تردد ساعتی در محورهای استان در ایام اربعین و نیز افزایش 12 درصدی در ایام تعطیلات پایان ماه صفر، تصریح کرد: براساس الگوی سفرهای سال گذشته مرز های مهران، شلمچه و چزابه بیش از سایر مرزها میزبان زائران از استان اصفهان باشد. بیشترین متوسط تردد روزانه اتوبوس ها در بازه زمانی 1 تا 23 صفر براساس الگوی سال گذشته، به ترتیب در مرزهای مهران، خسروی و شلمچه صورت گیرد.
وی بیان کرد: روز و ساعت اوج سفرهای مرتبط با تعطیلات اربعین در استان به ترتیب برای سفرهای رفت و برگشت، سه شنبه 14 و جمعه 17 شهریور از  ساعت 18 تا 20 باشد. همچنین برای سفرهای مرتبط با تعطیلات پایان ماه صفر برای سفرهای رفت چهارشنبه 22 شهریور و برای سفرهای برگشت شنبه 25 شهریور ساعت 18 تا 20 باشد.
فرزاد دادخواه با توجه به پیش بینی بیشترین تردد زائرین استان اصفهان از مرز مهران، افزود: انتظار می رود  اوج سفر های رفت با ناوگان شخصی به مرز مهران از 6 تا 9 روز مانده به روز اربعین و سفرهای برگشت از 1 روز قبل از اربعین تا 2 روز بعد از آن صورت گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: همچنین پیش بینی می گردد اوج سفر های رفت با ناوگان اتوبوسی به مرز مهران برای زائران استان اصفهان از 6 تا 10 روز مانده به روز اربعین و سفرهای برگشت از 2 روز قبل از اربعین تا 2 روز بعد از آن صورت گیرد.
وی در خصوص سفرهای رفت به مرز شلمچه نیز خاطر نشان کرد: اوج سفرها با ناوگان شخصی از 7 تا 10 مانده به روز اربعین و سفرهای برگشت از 2 روز قبل از اربعین تا 1 روز بعد از آن صورت می‌گیرد و اوج سفر ها ناوگان اتوبوسی نیز برای زائران استان اصفهان از 6 تا 10 روز مانده به روز اربعین و سفرهای برگشت از 3 روز قبل از اربعین تا 2 روز بعد از آن صورت خواهد گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اذعان کرد: در مرز مهران، استان اصفهان بیشترین ناوگان اتوبوسی را در روز اوج سفرهای رفت، با تعداد حداقلی بیش از 150 دستگاه اتوبوس و در روز اوج سفرهای برگشت با تعداد حداقلی بیش از 250 دستگاه اتوبوس باشد در حالی که این میزان برای مرز شلمچه 20 تا 50 دستگاه خواهد بود.