شناسهٔ خبر: 143438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام ۲هزار و ۳۸۳ سفر در استان اصفهان برای اعزام زائرین اربعین

انجام ۲هزار و ۳۸۳ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي استان اصفهان جهت اعزام زائرين اربعين مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از انتقال مجموعا ۷۰هزار و ۱۴۰ نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از استان اصفهان به سمت مرزهای چهارگانه توسط ۲هزار و ۳۸۳ دستگاه اتوبوس، تا روز گذشته، دوشنبه ششم شهریور (۹ روز مانده به اربعین) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرزاد دادخواه اظهار کرد: طرح اعزام زائرین اربعین حسینی به مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی از روز سه شنبه ۲۴ مردادماه و ۲۲ روز مانده به روز اربعین آغاز شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ، میزان سفر افزایش ۲درصدی داشته است و از ابتدای این هفته نیز روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به سمت مرزها سفر کرده‌اند.
وی تصریح کرد: تا این لحظه در روز یک‌شنبه ۵ شهریورماه با اعزام ۱۰هزار و ۱۵۷مسافر و همچنین ۳۳۵ دستگاه اتوبوس، بیشترین تعداد انتقال زائرین از استان در یک روز انجام شده است.
دادخواه در خصوص سفرهای برگشت نیز خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۱هزار و ۵۰۵ نفر از زائرین از طریق ۳۸۸ دستگاه اتوبوس از مرزها به استان اصفهان بازگشته که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۲۱درصدی مسافر و سفر را نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به تمرکز اکثر پتانسیل ناوگان مسافری جاده‌ای استان جهت خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی، بیان کرد: از هم‌وطنان تقاضا می شود در این ایام حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری به سایر نقاط کشور صرف نظر نموده و یا از وسیله نقلیه شخصی و سایر وسائط نقلیه عمومی همچون خطوط ریلی و هوایی استفاده کنند.