شناسهٔ خبر: 143477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان به همراه معاونین مسکن و ساختمان و معماری و شهرسازی این اداره کل از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سایت آرمانشهر زاهدان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان در این بازدید که با هدف بهسازی و زیباسازی معابر و پیاده روهای بلوارهای پرستار و شهرک جهاد در دو طرف سایت آرمانشهر زاهدان صورت گرفت، گفت: هدف از بهسازی این پیاده‌رو ها زیباسازی منظر شهری و مناسب سازی بستر تردد عابران پیاده است.

اکبری تاکید کرد: با توجه به اینکه پیاده روها یکی از مباحث اساسی شهری هستند که احداث و بهسازی آن براساس اصول شهرسازی، از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در زندگی شهروندان تاثیر عمده و نقش برجسته دارد این اداره کل بنا دارد با جمع آوری نخاله های ساختمانی در دو سوی این سایت بزرگ طرح نهضت ملی مسکن استان و اجرای عملیات بهسازی و ساماندهی این دو معبر اصلی و پرتردد این پروژه همزمان با تحویل واحدهای مسکونی به شهروندان گرامی فضای مناسب شهری را برای زندگی آنان فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون عملیات ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای زیرپوشش این اداره کل آغاز شده که بیشترین واحدها با ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد به شهرستان زاهدان اختصاص دارد.

اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از مهمترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود که اجرای سریع و فراتر از برنامه آن در سیستان و بلوچستان رویای مردم بویژه نسل جوان برای حل مشکل خانه‌بدوشی و داشتن سرپناهی اختصاصی را به تحقق نزدیک کرده گفت: سایت آرمان شهر زاهدان یکی از نمونه‌های موفق اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان هست که با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال حاضر برخی از واحدهای آن تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان گرامی است.