شناسهٔ خبر: 143493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹ پروژه‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زنجان به بهره‌برداری رسید

راهداری زنجان همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار زنجان، آئین بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی( استان زنجان)، جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان گفت: روکش مقطعی آسفالت محور ترانزیت زنجان- میانه کیلومتر صفر تا ۱۰۶، آسفالت محور آستاکول- درام، لکه‌گیری مقطعی و روکش محورهای روستایی زرنان، کزبر و محور اسفجین- میرجان به طول ۵.۵ کیلومتر و با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شد.

وی افزود: پروژه‌های لکه‌گیری مقطعی و روکش آسفالت محور قواق علیا و سفلی، قرقان علیا و سفلی- کاروانسرا و یوسف‌آباد به طول ۶.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور روستایی کاکاآباد و محور اسدآباد- قیاسه به طول ۱۲ کیلومتر، روکش آسفالت و خط‌کشی محور سلطانیه- قیدار به طول ۵.۵ کیلومتر بخش دیگری از طرح‌هایی است که بهره‌برداری از آن آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دشت آروند و بهسازی و اجرای روکش آسفالت راه روستایی دالکی به طول سه کیلومتر، گفت: بهسازی و اجرای روکش آسفالت راه روستایی علی‌آباد معینی به طول دو کیلومتر و کارخانه آسفالت کندوان پارس مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

قزوینیان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در آزادراه زنجان- قزوین اظهار داشت: باند جنوبی کیلومتر ۳۵ تا ۶۴ سه راهی سلطانیه تا صایین قلعه و باند جنوبی کیلومتر ۷۱ تا ۱۰۵ هیدج تا انتهای حوزه زنجان، باند شمالی کیلومتر ۱۰۵ تا ۹۳ از انتهای حوزه زنجان تا مجتمع پاسارگاد، باند شمالی کیلومتر ۹۳ تا ۷۶ مجتمع پاسارگاد تا خرمدر و باند شمالی کیلومتر ۳۵ تا ۱۵ سه راهی سلطانیه تا سه راهی طارم در طی سال جاری آسفالت‌ریزی شده است.

وی با اشاره به جزییات اقدامات انجام شده در این آزادراه ادامه داد: روکش آسفالت در باند جنوبی کیلومتر ۳۵ تا ۵۷ به میزان ۳۰ هزار تن، لکه‌گیری تمام عرض در باند جنوبی کیلومتر ۷۱ تا ۸۴ با ۲۰ هزار تن آسفالت، لکه‌گیری و روکش تمام عرض در باند جنوبی کیلومتر ۸۴ تا ۸۷ با ۸ هزار تن، لکه‌گیری مقطعی در باند جنوبی کیلومتر ۹۷ تا ۱۰۵ با ۱۰ هزار تن، لکه‌گیری مقطعی در باند شمالی کیلومتر ۱۰۵ تا ۱۰۰ با ۵ هزار تن آسفالت از جمله این اقدامات است.

قزوینیان خاطرنشان کرد: لکه‌گیری تمام عرض در باند شمالی کیلومتر ۸۴ تا ۷۶ با ۱۶ هزار تن آسفالت، لکه‌گیری تمام عرض و مقطعی در باند شمالی کیلومتر ۳۵ تا ۲۵ با ۱۰ هزار تن آسفالت انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: در مجموع، در باند جنوبی ۷۰ هزار تن و در باند شمالی ۳۱ هزار تن آسفالت‌ریزی شده است.