شناسهٔ خبر: 143538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن گلستان عنوان شد؛

صدور رایگان پروانه ساختمان در محلات هدف بازآفرینی شهرهای گرگان و آق قلا

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه شورای مسکن استان که در حاشیه یازدهمین جلسه شورایعالی مسکن برگزار شد، از صدور رایگان پروانه ساختمان در شهرهای گرگان و آق قلا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم مجموعاً سه هزار و ۴۰۰ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری استان صادر شده است.

وی افزود: این روند در سال ۱۴۰۲ نیز رشد صعودی داشته و تا کنون ۵۸۴ تسهیلات نوسازی به متقاضیان تخصیص داده شد.

ملک از صدور رایگان پروانه ساختمانی در دو شهر گرگان و آق قلا خبر داد و گفت: سایر شهرداری ها نیز نسبت به صدور رایگان پروانه و تسهیل ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری اهتمام دارند.

استاندار گلستان نیز در جلسه شورای مسکن استان از رفع موانع موجود در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جلسات تخصصی سخن گفت و افزود: جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانک‌های استان با محوریت مسکن برگزار می‌شود تا رفع موانع بانکی پیش روی  متقاضیان بررسی شود.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: ساماندهی بازار مسکن از تاکیدات رئیس جمهور است که در گلستان با تشکیل تیم‌های نظارتی، اقدامات خوبی در خصوص نظارت بر بازار مسکن انجام شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر و تقدیر از اعضای دبیر خانه کارگروه در سطح ملی، همچنین تصریح کرد: تیم های نظارتی حوزه مسکن که متشکل از بسیج ، اصناف،پلیس اماکن و دستگاه های عضو شورای مسکن استان است تاکنون یک هزار و ۲۳۰ بازدید میدانی را انجام داده‌اند.

استاندار گلستان ادامه داد: همچنین طی این بازرسی ها برای 136 واحد صنفی پرونده تشکیل شده که اقدامات این کارگروه برای تنظیم بازار املاک استان قابل تقدیر است.