شناسهٔ خبر: 143590 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

بهره‌برداری از بیش از یکصد هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در هفته دولت

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم بهره‌برداری از بیش از یکصد هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در هفته دولت، هم‌اندیشی وزارتخانه‌ها، تعزیرات، فراجا، اتاق اصناف و مجلس برای ساماندهی بازار مسکن، بهره برداری از واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۶ کلانشهر، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تلاش‌های دست‌اندرکاران ساخت مسکن باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود

رئیس جمهور در مراسم افتتاح یکصد هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در دومین سال دولت سیزدهم تصریح کرد: تلاش‌های دست‌اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر فعالان در عرصه ساخت مسکن باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود و آثار اقداماتی که در ۲ سال گذشته در این زمینه انجام شده در حال آشکار شدن است.

بیش از یکصد هزار واحد مسکونی نهضت ملی به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور، بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۲ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در قم

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن اعلام افتتاح ۲ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی مسکن در قم از صدور مجوز احداث فرودگاه قم و همچنین برنامه تکمیل کنارگذر شهر قم به طول ۳۲ کیلومتر در دولت سیزدهم خبر داد.

شتاب‌دهی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سیاست‌های تلفیقی دولت

وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان زنجان ضمن افتتاح برخی پروژه‌ها در حوزه مسکن از سیاست های تلفیقی دولت اعم از مجموعه‌های مجتمع‌سازی، واحدهای وبلایی تک طبقه، نوسازی بافت فرسوده، طرح جوانی جمعیت و اعطای تسهیلات متعدد در این حوزه خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی ۳هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی در زنجان را افتتاح کرد

همزمان با اولین روز هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی ۳هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در زنجان افتتاح شد.

سهم ۳۰ درصد تولید مسکن در کاهش تورم کشور

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان زنجان گفت: واگذاری زمین‌های ملی موجود در روستاهای همجوار شهرها به متقاضیان نهضت ملی مسکن از سیاست‌های این وزارتخانه بوده و در حال عملیاتی شدن است.

بهره برداری از واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۶ کلانشهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه تعداد واحدهای در دست نوسازی بافت‌های فرسوده به ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد رسیده است، گفت: در مجموع صدور پروانه ساختمانی در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

افتتاح اولین مسجد و مدرسه هوشمند شهرهای جدید در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از بهره‌برداری اولین مسجد و مدرسه هوشمند در شهرهای جدید در سال جاری خبر داد.

تصویب ۴ پهنه سکونتگاه ساحلی با رویکرد مولدسازی در سواحل استان بوشهر

ضرورت احداث ۴ سکونتگاه ساحلی در پهنه‌های مشخص شده در استان بوشهر در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان بوشهر به تصویب رسید.

تصویب ۲ شهر جدید کوشک و خلیج فارس با رویکرد مولدسازی در سواحل هرمزگان

مکانیابی احداث شهر جدید کوشک و خلیج فارس و ۱۰ پهنه سکونتگاه ساحلی با رویکرد مولدسازی در سواحل جنوبی استان هرمزگان در جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان به تصویب رسید.

۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اعلام اینکه عملیات اجرای متروی تهران-پردیس به زودی آغاز می‌شود از افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در هفته‌های آتی خبر داد.

مردم از طریق «سامانه نظارت» به مشاوران املاک امتیاز می‌دهند

مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن با اشاره به راه اندازی «سامانه نظارت» توسط وزارت صمت برای دریافت شکایات مردمی و رصد مجوز دفاتر مشاوران املاک، از رتبه بندی بنگاه ‌ها توسط مردم خبر داد.

هم‌اندیشی وزارتخانه‌ها، تعزیرات، فراجا، اتاق اصناف و مجلس برای ساماندهی بازار مسکن

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نخستین نشست سراسری دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به منظور هم‌اندیشی نمایندگان این وزارتخانه در استان‌ها، با مسئولین وزارت اقتصاد و صمت و سازمان تعزیرات و پلیس فراجا، اتاق اصناف ایران و نمایندگان مجلس برای ساماندهی بازار مسکن خبر داد.

بانک مسکن در سال گذشته ۵۳۲ واحد نهضت ملی مسکن قم را تحویل متقاضیان داد

مدیرعامل بانک مسکن با تشریح عملکرد بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم گفت: با تسهیلات‌دهی و تامین اعتبار کامل این بانک در شهریور سال گذشته تعداد ۵۳۲ واحد در قالب پروژه‌های «زیتون ۶ تا ۱۰ قم» در سطح کشور تقسیط و کلید واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل شد.