شناسهٔ خبر: 143659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲ هزار زائر اربعین حسینی از سیستان و بلوچستان به مرزهای کشور اعزام شدند

سیستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اربعین حسینی در استان از ۲۷ مرداد سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۳۳ زائر با ۶۴ دستگاه اتوبوس از این استان به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: طی مدت یاد شده زائران استان با ۴۰ دستگاه اتوبوس به مرز شلمچه، ۱۸ دستگاه اتوبوس به مرز مهران و ۶ دستگاه اتوبوس به مرز چزابه عزیمت کردند.

وی ادامه داد: امسال طبق برنامه ریزی ها و برای خدمات‌دهی هر چه بهتر به زائران حسینی، تعداد مرزهای ورود به عراق افزایش یافته و علاوه بر مرز مهران، مرزهای خسروی، باشماق، تمرچین، شلمچه و چزابه با خدمات بهتر و مناسب‌تر آماده پذیرایی از مسافران است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش بینی می شود با نزدیک تر شدن اربعین حسینی شمار زائران اعزامی با ناوگان حمل و نقل عمومی روند افزایشی داشته باشد، یادآورشد: این وضعیت تا ۱۵ شهریور همزمان با اربعین حسینی به اوج خود خواهد رسید.

کرد ادامه داد: به منظور خدمات دهی بهتر به زوار گرامی استان در زمان بازگشت از عراق نیروهای این اداره کل در مرز های غربی کشور مستقر شدند و با پیش بینی سکوی های در نظر گرفته شده، آماده هدایت زوار گرامی برای بازگشت سریعتر به استان هستند.