شناسهٔ خبر: 143733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری ملایر عنوان کرد;

افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۱۳ پروژه راهداری در هفته دولت ۱۴۰۲

هاشم اسکندریان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر رئیس اداره راهداری  و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر گفت : در قالب نهضت سراسری آسفالت ۸ پروژه روکش و آسفالت حفاظتی و درزگیری به متراژ ۵۰۰۰۰۰ متر مربع درشهرستان ملایر در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان هاشم اسکندریان رئیس اداره راهداری  و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر گفت: جهت توسعه و عمران روستا ها ۶ پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۲۱ کیلومتر در دست اقدام است.که خوشبختانه در هفته دولت آسفالت راه روستایی پریان و هریرز به طول ۵ کیلومتر افتتاح شد و امید واریم با تخصیص به موقع اعتبارات مابقی پروژه ها نیز در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی گفت: در راستای توسعه خدمات و ایمنی یازدهمین مجتمع خدماتی رفاهی (ارگ) در محور اراک – ملایر (چشمه علی محمد) در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی  ۱۵ نفر با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید که نقش بسزایی در ارائه خدمات به  رانندگان و کاربران جاده ای بویژه در ایام اربعین خواهد داشت.

اسکندریان تصریح کرد: در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و ارتقاء ایمنی محور ها به ویژه در ایام سفر های تابستانی و مسیر زائرین اربعین حسینی (ع) در ۵ ماهه ابتدای سال جاری ۲۰ نقطه دارای پتانسیل تصادف توسط اکیپ های امانی آشکار سازی و ایمن سازی صورت گرفته که این عملیات شامل اجرای جدا کننده(نیوجرسی) خاک ریزی و تعدیل شیب شیروانی- تعریض پل ها – نصب علائم – رنگ آمیزی علائم و ....  است.

رئیس اداره راهداری  و حمل و نقل جاده ای شهرستان ملایر ادامه داد: در راستای تسهیل عبور و مرور و ارائه خدمات به زائرین اربعین یازده باب مجتمع خدمات رفاهی و چهار باب راهدارخانه آماده خدمات رسانی به زائرین عزیز هستند و همچنین پنج اکیپ گشت راهداری به صورت شبانه روزی در مسیر اربعین به صورت آماده باش کامل قرار دارند.

اسکندریان از آمادگی ظرفیت کامل اتوبوسی و سواری پلاک عمومی جهت ارائه خدمات به زائرین خبر داد و بیان داشت در راستای کمک به راه اندازی و برپایی موکب ها این اداره اقدام به شن ریزی و تسطیح و رگلاژ  و آبپاشی محوطه  و رمپ های ورود و خروج موکب های شهرستان به تعداد ۶ فقره کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ایمن سازی و آشکار سازی محور ها به ویژه مسیر اربعین خط کشی محور های شریانی به صورت سه خط وسط و کناره ها در دست اجرا می باشد. تعمیر و راه اندازی مجدد ۹۰ در صد سیستم روشنایی و کف نویسی و نصب گل میخ در ۱۵ مقطع، احداث و پاکسازی ۴۰ فقره پارکینگ ،رگلاژ و تسطیح ۵۰۰ کیلومتر حریم راه ها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه راهداری شهرستان بر شمرد.

اسکندریان با اشاره به ۹۱۰ کیلو متر راه های شهرستان و ترافیک روزانه ثبت شده ۸۵۰۰۰ تایی توسط دستگاه های تردد شمار با در نظر گرفتن متوسط هر تردد حداقل دو نفر ، سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر از راه های حوزه استحفاظی شهرستان  عبور می‌کنند که این موضوع اهمیت عملیات راهداری (عادی و زمستانی)در حفظ و حراست از مال و جان  کاربران جاده ای را نشان می دهد.

وی در پایان  از رانندگان و کاربران جاده ای خواست که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مجموعه سازمان راهداری را در حفظ  وحراست از جان و مال خود و هموطنان با کاهش هرچه بیشتر تصادفات یاری کنند.