شناسهٔ خبر: 143918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو سال اخیر؛

۳۸۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف فوری شد

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: طی دو سال اخیر ۳۸۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف فوری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان، سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان، در طی دو سال اخیر ۲۹۶ مورد رفع تصرف فوری در سطح اراضی ملی و دولتی استان اصفهان انجام و این اراضی به بیت‌المال بازگردانده شده است.  

وی با بیان اینکه مساحت این اراضی رفع تصرف فوری شده ۳۸۰ هکتار بوده افزود: برآورد ارزش این اراضی ۵۴۸ هزار میلیارد ریال است.   

سرهنگ باقری بیان کرد: یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، حفاظت از ۱۵۶ هزار هکتار از اراضی را برعهده دارد که از این میزان مساحت، ۱۳۶ هزار هکتار در ید و حدود ۲۰ هزار هکتار تصرفی سنوات قبل است که مربوط به قبل از تشکیل یگان بوده که پرونده‌های حقوقی آنها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.