شناسهٔ خبر: 143956 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر داد؛

خدمت‌رسانی به بیش از ۶هزار و ۳۰۰ زائر اربعین در فرودگاه اصفهان

ضیایی مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان از اعزام و پذیرش بیش از ۶هزار و ۳۰۰ زائر اربعین حسینی در فرودگاه اصفهان پس از گذشت ۲هفته از شروع عملیات اربعین خبر داد.

ابوذر ضیایی مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از اعزام و پذیرش بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ زائر حضرت سیدالشهدا (ع) از فرودگاه شهید بهشتی پس از گذشت ۱۵روز از شروع عملیات اربعین خبر داد و گفت: با عنایت به اینکه امسال بازه زمانی پروازهای ویژه اربعین در فرودگاههای کشور از تاریخ ۲۷ مرداد ماه لغایت ۲۰ شهریور ماه به مدت ۲۵ روز تعیین شده، عملیات اعزام و پذیرش زائرین از فرودگاه اصفهان نیز از ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا پایان روز جمعه دهم شهریور ماه به تعداد ۶ هزار و ۳۷۱زائر اربعین حسینی در این فرودگاه خدمت رسانی انجام شد.                                                                                                                                                           

ضیایی افزود: شرکت های هواپیمایی وارش، معراج، آتا، کاسپین و ایران ایر در فرودگاه اصفهان عملیات اعزام و پذیرش زائرین اربعین را بر عهده دارند که تا صبح امروز با ۵۶ پرواز زائرین را به شهر نجف منتقل و به فرودگاه اصفهان بازگردانده اند.

وی ادامه داد: تا پایان این عملیات بیش از ۵۰ پرواز ورودی و خروجی دیگر جهت خدمت رسانی به زائرین امام حسین (ع) از اصفهان به نجف و بالعکس برنامه ریزی شده و این در حالی است که شرکت های هواپیمایی می توانند در صورت اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری در جهت اضافه کردن پروازهای خود در این مسیر اقدام و فرودگاه بدون هیچ محدودیتی آماده پذیرش و ارائه خدمات به این پروازها خواهد بود.

وی در پایان به تمهیدات برنامه ریزی شده در راستای تکریم زائرین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر برپایی موکب شهید بهشتی (عمود اول) جهت پذیرایی از زائرین و مستقبلین آن‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل نمایش‌های آئینی، مذهبی، تعزیه خوانی و ... در ترمینال پروازهای خارجی را در دستور کار قرار دادیم تا زائرین عزیز با حال و هوای خاص عازم زیارت حضرت  اباعبدالله الحسین علیه السلام شوند.