شناسهٔ خبر: 14397 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با اولین روز از هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی انجام مي‌شود

اجراي طرح آشنایی عابران پیاده با فرهنگ عبور و مرور در همدان

هفته ايمني ​معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان از اجرای برنامه ویژه ارتقاء ایمنی عابرین پیاده در۲۳ آبان ماه اولین روز هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی خبر داد.

مصطفی پناهنده گفت قرار گرفتن زمین های کشاورزی , مزارع و محل فعالیت روستائیان در حاشیه جاده ها , لزوم عبور و مرور آنان از جاده را ایجاد می کند و یکی از دلایل برخورد عابرین پیاده ساکن روستا های حاشیه راهها با وسایل نقلیه است.

وی افزود کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نیازمند توجه به عامل مهم فرهنگی است ودر این راستا  , طرح آموزش عبور و مرور به عابرین پیاده نیز یکی از این طرح های پنجگانه ایمنی است که توسط  ادارات کل حمل و نقل و پایانه های کشور و استان همدان  هر ساله به صورت دوره ای و مستمر اجرا می شود.

معاون حمل و نقل و پایانه ها بیان کرد: طی این هفته در ایام ۲۳ تا ۲۹ آبان این اداره کل در  روزهای شنبه ۲۳ آبان برنامه آموزش به  "عابرین پیاده"  را اجرا کرده است و روز دوشنبه ۲۵ آبان برنامه نواختن زنگ ایمنی در یکی از مدارس حاشیه راه ها و چهارشنبه ۲۷ آبان برنامه  آموزش موارد ایمنی و اهداء کلاه  ایمنی به موتورسیکلت سواران را اجرا خواهد کرد.

مصطفی پناهنده گفت: به منظور افزایش دانش عبور و مرور صحیح  آموزش های لازم توسط کارشناسان به  مخاطبین هدف داده می شود , در کنار این آموزش ها اقلام  فرهنگی و مرتبط با مسائل ایمنی حمل و نقل نیز  بین آنان توزيع می شود.

وی اقلام فرهنگی توزیع شده را  شامل  كتاب ، بروشور و...آگاهي خانواده ها و لوازم التحرير براي  دانش آموزان اعلام کرد و افزود:  اجراي مانور امداد فني خودرو  در سطح جاده ها, نصب بيلبورد حاوي اعلام  هفته  ايمني و تکرار نكات مهم ايمني حمل و نقل عمومي در راه هاي برون شهري از دیگر اقدامات آگاهی دهنده در راستای افزایش ایمنی است.

پناهنده  با تاکید بر اینکه هدف از نام گذاری این هفته آگاهی و مشارکت عموم و مسئولیت اجتماعی مردم در قبال رانندگی صحیح است از عموم مردم خواست در هفته یادمان قربانیان سوانح رانندگی  با رانندگی ایمن در کاهش تلفات حوادث رانندگی سهیم باشند.

نظر شما